Autófelszerelés Blog
Írtunk már róla, milyen apró trükkökkel lehet maximálisan kihasználni egy autó csomagterét, és arról is ejtettünk már szót, hogy az autózás hajnalán hova pakolták bőröndjeiket az automobillal utazók, ezúttal pedig azt járjuk körül, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni tetőbox vásárlásakor, ha az autó csomagtere végképp kicsinek bizonyul.
Abban a pillanatban, ahogy új autónkkal kigördülünk a kereskedés kapuján, az máris veszít az értékéből. Ugyanez igaz a használt járművekre is – nagyon ritka az, hogy valaki ugyanannyiért (esetleg többért) tudja később eladni az autót, amit megvásárolt. Az autónk értékcsökkenése tehát elkerülhetetlen, annak mértéke azonban már rajtunk múlik. Léteznek különböző praktikák, autófelszerelések és módszerek, amelyek segítségével akár évekkel meghosszabbíthatjuk autónk élettartamát, és konzerválhatjuk értékét!
Minden bizalom alapja az, hogy ismerjük egymást. Mi már jól ismerjük a vásárlóinkat, ügyfeleinket, némelyekkel pedig már-már baráti kapcsolatot is ápolunk. Ezért úgy gondoltuk, hogy a kölcsönösség jegyében mi is bemutatkozunk, remélve azt, hogy tovább növelhetjük bizalmunkat a már meglévő, és egyúttal a leendő kedves vásárlóink körében is.
Ugorjunk is vissza a kezdetekhez és nézzük meg, hogyan lett egy szimpla garázscégből ma, az ország egyik vezető autófelszerelés forgalmazója!
Az autóval kezdődik minden
Amikor megkeres minket egy vásárlónk, hogy szeretné magával vinni a család összes biciklijét a nyaralásra, elsőként mindig ezeket kérdezzük meg tőle:
• Milyen autóról van szó?
• Van vonóhorog a kocsin?
• Hány kerékpárt szeretne szállítani?
A válaszok ugyan egyszerűek, de az ideális megoldás kiválasztása már több időt vesz igénybe. Összeállítottunk egy rövid ismertetőt, hogy könnyedén megtalálhassa az Önnek szóló ajánlatunkat.
A biztonságos vezetés alapja a megfelelő körülmények biztosítása. Kezdve attól, hogy az autó közlekedésre alkalmas műszaki állapotban legyen, egészen odáig, hogy milyen zenét hallgatunk. Annak ellenére, hogy a mai személygépkocsik gyakorlatilag légmentesen zárható, állítható hőmérsékletű kabinok, az időjárás alakulásához is alkalmazkodnunk kell, ha nem akarjuk szükségtelenül növelni a balesetek kockázatát. Fontos a kényelem, de az soha nem mehet a biztonság rovására, ezért összeszedtük a leggyakoribb ehhez köthető hibákat, amelyek balesetet eredményezhetnek.
Az autók manapság már nem csak arra szolgálnak, hogy elvigyék az embert egyik helyről a másikra, legalább ilyen fontos a teherbíró képességük is, hogy mennyi csomagot és rakományt tudnak biztonságosan szállítani. A nyaralási szezon közeledtével különösen fontos, hogy minél több holmit minél kevesebb helyre be tudjunk pakolni, vannak azonban olyan „csomagok”, amelyeket különös gonddal kell elrendezni az autóban, ha nem akarunk bizarr balesetet szenvedni. A KRESZ szerint az autóban utazó állatok nem utasnak, hanem rakománynak minősülnek, éppen ezért megfelelő rögzítésük nem csak jófejség a gazdi részéről, hanem a szabályzat által előírt kötelessége. Vagyis az ablakokon kihajoló, lobogó füllel vigyorgó kutyák hiába okoznak derültséget, valójában szabályellenesek, és nálunk szigorúbb országokban, mint például Németország vagy Ausztria, 50 eurós büntetés jár az efféle könnyelműségért.
Az autózás több mint 130 éve íródó történetében számos fura és bizarr baleset fordult már elő, a sofőrök néha a legváratlanabb okok miatt veszítik el uralmukat a járművük fölött, aminek aztán súlyos, nem ritkán végzetes következményei lehetnek. Bár a mai személyautók egyre biztonságosabbak, és egyre több követelménynek illetve előírásnak kell megfelelniük, a halálos balesetek száma nem csökken, aminek elsősorban a megnövekedett autólétszám az oka, valamint az, hogy egyre több olyan tényező van, ami elvonhatja a vezető figyelmét.
Bizonyított tény, hogy napsütésben több a mosolygós ember az utcákon, és a jó idő beköszöntével szerencsére egyre több napsütésben van részünk. Az autósok élete is könnyebb lett, hiszen egy jó félévre ismét megszűnt a jég elleni állandó harc, ráadásul a tavaszi óraállítás óta esténként is egyre ritkábban kell sötétben vezetnünk. Az ideálisnak mondható hőmérséklet azonban ritka ajándék, ahogy közeledünk a nyárhoz, egyre gyakoribbak lesznek a hőhullámok, ezért ismét előtérbe kerülnek az autóklímával kapcsolatos kérdések.
Mindenki siet valahova. Autóban ülve nem csak azért száguldozunk, mert minél előbb oda akarunk érni kitűzött úti célunkhoz, hanem azért is, mert a sebesség mámorossá tesz. A gyorshajtás azonban balesetveszélyes. Bármennyire próbálják sokan elbagatellizálni a jelentőségét, azon nem lehet vitatkozni, hogy egészen más egy baleset kimenetele, ha a járművek 80 km/ h-val ütköznek 40-50 km/h helyett.
Mivel hazánk igen előkelő helyen áll azon az európai listán, amely azt mutatja, a lakosság hány százaléka használja rendszeresen a kerékpárját, utánajártunk egy igen fontos, ám sokak számára valószínűleg ismeretlen szabálynak: mennyivel mehet egy biciklis?
Amikor az ember autót vesz, és üresen megvizsgálja a csomagtartót, az általában sokkal nagyobbnak tűnik, mint amikor egy nyaralásra vagy egy hosszabb rokonlátogatásra akarja telepakolni a legszükségesebb holmikkal. Természetesen nagyon nem mindegy, hogy hány gyereküléssel és babakocsival kell számolnunk a pakolásnál, de létezik néhány apró trükk, amely segít minél optimálisabban kihasználni a rendelkezésünkre álló csomagteret.
Régi közhely, hogy a 10 millió Pató Pál úr országa vagyunk, szeretünk mindent halogatni egészen az utolsó pillanatig, hátha addig magától megoldódik, esetleg valaki más elvégzi helyettünk. Vannak bizonyos helyzetek, amikor ez a hozzáállás kifizetődik, legtöbbször azonban nem szabadulunk meg a problémától, hanem csak elodázzuk a megoldását, sőt, az is megesik, hogy a halogatással új problémát generálunk magunknak.
Röviden: sok. Bővebben: nagyon sok. Pontos számot természetesen ugyanúgy nem lehet mondani, mint ahogy arra a kérdésre sem lehet egzakt választ adni, hány ember él a Földön, hiszen a helyzet gyakorlatilag másodpercenként változik, de a legutóbbi adatokat összesítve szakértők úgy becsülik, hogy nagyjából 1,4 milliárd személygépkocsi, teherautó, kamion illetve busz van forgalomban a világon. Ijesztően magas szám, aminél csak a növekedés üteme ijesztőbb, ugyanis ha ilyen tempóban „szaporodnak” az autók, akkor 2040-re számuk elérheti a 3 milliárdot is.
Autót venni befektetés, és ha nem szeretnénk (túl sokat) bukni rajta, akkor nagyon körültekintően kell megválasztani az időpontot, mikor adjuk el. Kicsit hasonlít a helyzet a részvények értékesítéséhez – meg kell lovagolni a trendeket, és tudni kell jókor kiszállni.
Természetesen mindenki, aki ezt a cikket olvassa, az átlagosnál jobban vezet, türelmes a közlekedés más résztvevőivel szemben, és soha nem tesz olyasmit, amivel idegesítené a többi sofőrt. De mi mindent csinálnak mások, amivel idegesítenek bennünket? Egy felmérés szerint az alábbi szokások idegesítenek minket a leginkább:
Manapság természetesnek vesszük, hogy télen-nyáron, hóban-esőben, éjjel-nappal bárhova útnak indulhatunk autóval, ez az állapot azonban egy hosszú fejlődés eredménye, az első automobilok idejében egészen más volt a helyzet. Éjszakai utazásra évszázadokon át csak a legmerészebbek vállalkoztak, hiszen közvilágítás még a nagyobb városokban sem létezett, nemhogy az azokat összekötő utakon, amelyek minőségét természetesen nem lehetett egy napon említeni a mostani aszfaltozott országutakéval.
Elérkezett a várva várt ünnepi időszak, hamarosan ajándékok kerülnek a karácsonyfa alá, majd kezdődik az év utolsó és egyben leghosszabb éjszakája, amikor átbulizzuk magunkat az új évbe. A december azonban nem csak kellemes dolgokat tartogat számunkra, a hideg és a korai sötétedés mindenki életét megnehezíti, és ez alól az autótulajdonosok sem kivételek. Különösen azoknak van nehéz dolguk, akik korán járnak munkába, a sötét mellett ugyanis sokszor a lejegesedett szélvédővel is meg kell küzdeniük, mire útnak indulhatnak. Az autófelszerelések.hu összegyűjtött néhány hasznos tanácsot, amelyek segítségével enyhíthetünk vagy akár meg is szabadulhatunk ettől a kellemetlenségtől.
Megérkezett a síszezon, aki teheti felszereli a síléctartót a kocsira, nyakába veszi a családot, és indul egy kis téli kikapcsolódásra. Mivel a magyar síkedvelők legnépszerűbb úti célja a szomszédos Ausztria, az autófelszerélesek.hu csapata összeszedte, melyek azok az apróságok, amikre minden autósnak oda kell figyelnie, ha a sógorokhoz látogat.
Az utazás ma már a szabadidő aktív eltöltésének egyik legnépszerűbb és legelterjedtebb módja, de nem volt ez mindig így. Évszázadokkal ezelőtt az utazás csak a gazdagok és a nagyon bátrak privilégiuma volt, nem véletlen, hogy Marco Polo kultikus figurává nőtte ki magát, amiért volt mersze ellátogatni a kutyafejű tatárok és egyéb barbár keleti népek birodalmába. Később, amikor a világ ismertebbé és biztonságosabbá vált, az utazás népszerűsége is fokozatosan nőtt, a kényelmetlenségek azonban sokakat elrettentettek.
Az autó manapság már nem egyszerű kényelmi eszköz, hanem a mindennapok elengedhetetlen része. Aki megszokja a használatát, az hajlamos komoly életszínvonal-romlásként megélni, ha akad olyan nap, amikor szerviz, vizsgáztatás vagy bármi más okból kifolyólag nem ülhet bele. De nem volt ez mindig így, az autózás hőskorában, a 20. század elején az automobilok kimondottan nyári járműnek számítottak, épeszű ember meg se próbált havas utakon ügyeskedni velük.
2015-ben a világ egyik legnagyobb olaj- és gázvállalata, a BP – vagy más néven British Petroleum – közzétett egy jelentést, amelyben a jelenlegi kitermelési szint mellett 52 évre elegendőnek saccolja a Föld kőolajtartalékát. Némi fejszámolás után megállapítható, hogy 2067-ig nem kell aggódnunk. Vagy mégis?
Hajlamosak vagyunk a bal oldali közlekedést úgy kezelni, mint az angolok különcségének és makacs hagyománytiszteletének ékes bizonyítékát, pedig a kérdés ennél valamivel árnyaltabb, és számos érdekességre bukkanhatunk, ha jobban megvizsgáljuk.
Vannak dolgok, amelyek annyira hozzátartoznak az életünkhöz, hogy eszünkbe sem jut elmerengeni azon, milyen lenne az élet nélkülük, vagy hogy mennyi mindennek kellett történnie ahhoz, hogy a hétköznapok ennyire szerves részévé váljanak. Tudja bárki, mióta számít a mindennapi rutin részének a fogmosás, ki találta fel a kanalat, vagy hol jelent meg az első papír-zsebkendő? Valószínűleg ugyanez a helyzet az autók csomagtartójával is. Mivel manapság már nincsenek olyan modellek, amelyekben ne lenne valamekkora méretű csomagtér, nem gondolkodunk azon, vajon hogyan oldották meg a csomagszállítást az első automobilok idejében. Pedig a ma ismert csomagtartók egy több száz éves fejlődéstörténet eredményei.
Sokáig csak városi legendának tartották, a GPS-eszközöknek és a mindenki számára elérhetővé vált mobilos applikációknak köszönhetően azonban ma már bárki meggyőződhet róla, hogy őt is átverte-e az autógyártó, és valóban mást mutat-e kilométerórája a valós sebességnél. Aki veszi magának a fáradságot, és tényleg ellenőrzi, az rá fog jönni, hogy a „legenda” igaz, a kilométerórák kivétel nélkül úgy vannak beállítva, hogy többet mutassanak a tényleges sebességnél. De miért?
Az internetet ellepő fedélzeti kamerás videókban sokszor nem a vétkes sofőr szemszögéből látjuk a baleseteket, így nehéz megállapítani, mi lehetett a kiváltó ok, ám általánosságban elmondható, hogy a leggyakrabban azért történik az ütközés, mert a vezetőnek valami elvonja a figyelmét. Az alábbiakban összeszedtük az utóbbi években előfordult legfurább eseteket, amikor a hibázó autóvezetők egészen szokatlan magyarázatokat adtak az incidensekre.