Autófelszerelés Blog
Magyarországon ritkán fordulnak elő hosszan tartó, szélsőséges hidegek, de azért minden télen akadnak olyan napok vagy hetek, amikor tartósan mínuszban van a hőmérő higanyszála. A hazánkban forgalomba helyezett autók nagy részét nem ilyen időjárásra tervezték, ezért érdemes odafigyelni néhány dologra, ha nem akarunk pórul járni a hidegben. Nézzük, mik a legfontosabb tudnivalók!
Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor az ember nyaralni (telelni) megy külföldre, és aztán ott szembesül vele, hogy az adott országban bizony más szabályok vannak érvényben, mint odahaza. Szerencsés esetben meg lehet úszni egy dorgálással a mulasztást, ha azonban szigorúbb hatóságokkal találkozunk, akkor bizony borsos bírság is lehet a dologból. A tél közeledtével egyre aktuálisabb a kérdés, hogy hol kötelező a téli gumi és a hólánc, és hol bízzák az autósok józan belátására, hogy mivel közlekedik a téli csapadék miatt csúszóssá vált utakon.
Lassan kezdődik a hólánc szezon, ezért össze állítottunk egy kis tudnivalót, hogy mi alapján érdemes kiválasztani szá,munkra a megfelelő hóláncot.
Sokan talán nem is tudnak róla, de a magyar biciklis nemzetnek számít, hiszen egy közelmúltban készült felmérés szerint nálunk a lakosság kétharmada biciklizik, amivel Európában az előkelő negyedik helyen állunk, csak a hollandok, a dánok és a finnek előznek meg bennünket. Erre a hazai KRESZ is reagált, a magyar kerékpárosokat ugyanis sokkal több szabály köti gúzsba, mint amennyiről legtöbbünknek tudomása van. De mikor kezdődött ez a történet?
A forgalmi dugó a legújabb civilizációs mellékhatások közé tartozik, még néhány generációval ezelőtt is szinte ismeretlen jelenségnek számított, legalábbis hazánkban. Az utóbbi évtizedekben azonban sokszorosára nőtt a forgalomban lévő autók száma, ezért különösen a nagyvárosokban mindennapos jelenségnek számít, hogy az 50-100 évvel ezelőtti autóforgalom kiszolgálására tervezett úthálózat nem bírja el a rázúduló rengeteg járművet, az utak „beállnak”, a sofőrök feje pedig főhet a dugóban. De pontosan miért is alakulnak ki a dugók?
Magyarországon a közúti sebességmérő eszközöket a köznyelv traffipaxnak hívja, ami onnan ered, hogy a ’80-as, ’90-es években hazánkban elterjedt sebességmérő eszközök „Traffipax” márkanéven futottak, és a név aztán rajtamaradt a többi, hasonló célra szánt masinán is.
Érdekes, de könnyen megmagyarázható jelenség, hogy a nagyvárosokban sokkal ritkábban találkozni utánfutót húzó személyautókkal, mint kisebb településeken. Ennek főként praktikus okai vannak, elsősorban az, hogy az utánfutó tárolásához helyre van szükség, mert egy panelház parkolójából nagyon könnyen lába kel, míg a falvakban jellemzően mindenki kertes házban lakik. Pedig hasznos dolog az utánfutó, ha szállítani kell valamit, mert a nagyobb kiterjedésű, de nem túl nehéz holmikhoz így nem kell furgon vagy platós kisteherautó. Néhány apróságra azonban érdemes odafigyelni, mielőtt valaki utánfutózásra adja a fejét.
Az esőben vezetés nem tartozik az autósok kedvencei közé. Nem véletlenül. Egy rövid zápor is teljesen megváltoztathatja az útviszonyokat, hát még egy hosszabb esőzés. Elméletben mindenki tudja, hogy vizes úton a fékút a duplájára nőhet, miközben romlanak a látási viszonyok, a gyakorlatba azonban már kevesebbeknek sikerül átültetniük ezt a tudást. Ezért is fordulhat elő, hogy a legtöbb ráfutásos baleset esőben vagy hóban történik. Pedig nem lehetetlen esőben is biztonságosan vezetni, csak be kell tartani néhány egyszerű szabályt. Lássuk, melyek is azok!
Bár mostanra az életünk részévé vált, nem volt mindig egyértelmű, hogy sötétben is lehet közlekedni. Éjszakai utazásra évszázadokon át csak a legmerészebbek vállalkoztak, és manapság is kell hozzá némi bátorság, sötétben vezetni ugyanis sokkal nehezebb, mint fényes nappal.
Yakima JustClick 3+1 vonhorgos kerékpártartó teszt
Mint a Yakima egyetlen hivatalos, magyarországi importőre, megkezdtük a márka forgalmazását.
Ahogyan azt eddig is tettük, most is mi próbáltuk ki elsőként a termékeket, hiszen így elsőkézből adhatunk tanácsokat vásárlóinknak.
A Yakima JustClick+1-et első körben a vezetőség egyik tagja állította csatasorba, hogy megoldja a 4 fős családjának kerékpárszállítását, így most az ő tapasztalait olvashatják.
Írtunk már róla, milyen apró trükkökkel lehet maximálisan kihasználni egy autó csomagterét, és arról is ejtettünk már szót, hogy az autózás hajnalán hova pakolták bőröndjeiket az automobillal utazók, ezúttal pedig azt járjuk körül, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni tetőbox vásárlásakor, ha az autó csomagtere végképp kicsinek bizonyul.
Abban a pillanatban, ahogy új autónkkal kigördülünk a kereskedés kapuján, az máris veszít az értékéből. Ugyanez igaz a használt járművekre is – nagyon ritka az, hogy valaki ugyanannyiért (esetleg többért) tudja később eladni az autót, amit megvásárolt. Az autónk értékcsökkenése tehát elkerülhetetlen, annak mértéke azonban már rajtunk múlik. Léteznek különböző praktikák, autófelszerelések és módszerek, amelyek segítségével akár évekkel meghosszabbíthatjuk autónk élettartamát, és konzerválhatjuk értékét!
Minden bizalom alapja az, hogy ismerjük egymást. Mi már jól ismerjük a vásárlóinkat, ügyfeleinket, némelyekkel pedig már-már baráti kapcsolatot is ápolunk. Ezért úgy gondoltuk, hogy a kölcsönösség jegyében mi is bemutatkozunk, remélve azt, hogy tovább növelhetjük bizalmunkat a már meglévő, és egyúttal a leendő kedves vásárlóink körében is.
Ugorjunk is vissza a kezdetekhez és nézzük meg, hogyan lett egy szimpla garázscégből ma, az ország egyik vezető autófelszerelés forgalmazója!
Az autóval kezdődik minden
Amikor megkeres minket egy vásárlónk, hogy szeretné magával vinni a család összes biciklijét a nyaralásra, elsőként mindig ezeket kérdezzük meg tőle:
• Milyen autóról van szó?
• Van vonóhorog a kocsin?
• Hány kerékpárt szeretne szállítani?
A válaszok ugyan egyszerűek, de az ideális megoldás kiválasztása már több időt vesz igénybe. Összeállítottunk egy rövid ismertetőt, hogy könnyedén megtalálhassa az Önnek szóló ajánlatunkat.
A biztonságos vezetés alapja a megfelelő körülmények biztosítása. Kezdve attól, hogy az autó közlekedésre alkalmas műszaki állapotban legyen, egészen odáig, hogy milyen zenét hallgatunk. Annak ellenére, hogy a mai személygépkocsik gyakorlatilag légmentesen zárható, állítható hőmérsékletű kabinok, az időjárás alakulásához is alkalmazkodnunk kell, ha nem akarjuk szükségtelenül növelni a balesetek kockázatát. Fontos a kényelem, de az soha nem mehet a biztonság rovására, ezért összeszedtük a leggyakoribb ehhez köthető hibákat, amelyek balesetet eredményezhetnek.
Az autók manapság már nem csak arra szolgálnak, hogy elvigyék az embert egyik helyről a másikra, legalább ilyen fontos a teherbíró képességük is, hogy mennyi csomagot és rakományt tudnak biztonságosan szállítani. A nyaralási szezon közeledtével különösen fontos, hogy minél több holmit minél kevesebb helyre be tudjunk pakolni, vannak azonban olyan „csomagok”, amelyeket különös gonddal kell elrendezni az autóban, ha nem akarunk bizarr balesetet szenvedni. A KRESZ szerint az autóban utazó állatok nem utasnak, hanem rakománynak minősülnek, éppen ezért megfelelő rögzítésük nem csak jófejség a gazdi részéről, hanem a szabályzat által előírt kötelessége. Vagyis az ablakokon kihajoló, lobogó füllel vigyorgó kutyák hiába okoznak derültséget, valójában szabályellenesek, és nálunk szigorúbb országokban, mint például Németország vagy Ausztria, 50 eurós büntetés jár az efféle könnyelműségért.
Az autózás több mint 130 éve íródó történetében számos fura és bizarr baleset fordult már elő, a sofőrök néha a legváratlanabb okok miatt veszítik el uralmukat a járművük fölött, aminek aztán súlyos, nem ritkán végzetes következményei lehetnek. Bár a mai személyautók egyre biztonságosabbak, és egyre több követelménynek illetve előírásnak kell megfelelniük, a halálos balesetek száma nem csökken, aminek elsősorban a megnövekedett autólétszám az oka, valamint az, hogy egyre több olyan tényező van, ami elvonhatja a vezető figyelmét.
Bizonyított tény, hogy napsütésben több a mosolygós ember az utcákon, és a jó idő beköszöntével szerencsére egyre több napsütésben van részünk. Az autósok élete is könnyebb lett, hiszen egy jó félévre ismét megszűnt a jég elleni állandó harc, ráadásul a tavaszi óraállítás óta esténként is egyre ritkábban kell sötétben vezetnünk. Az ideálisnak mondható hőmérséklet azonban ritka ajándék, ahogy közeledünk a nyárhoz, egyre gyakoribbak lesznek a hőhullámok, ezért ismét előtérbe kerülnek az autóklímával kapcsolatos kérdések.
Mindenki siet valahova. Autóban ülve nem csak azért száguldozunk, mert minél előbb oda akarunk érni kitűzött úti célunkhoz, hanem azért is, mert a sebesség mámorossá tesz. A gyorshajtás azonban balesetveszélyes. Bármennyire próbálják sokan elbagatellizálni a jelentőségét, azon nem lehet vitatkozni, hogy egészen más egy baleset kimenetele, ha a járművek 80 km/ h-val ütköznek 40-50 km/h helyett.
Mivel hazánk igen előkelő helyen áll azon az európai listán, amely azt mutatja, a lakosság hány százaléka használja rendszeresen a kerékpárját, utánajártunk egy igen fontos, ám sokak számára valószínűleg ismeretlen szabálynak: mennyivel mehet egy biciklis?
Amikor az ember autót vesz, és üresen megvizsgálja a csomagtartót, az általában sokkal nagyobbnak tűnik, mint amikor egy nyaralásra vagy egy hosszabb rokonlátogatásra akarja telepakolni a legszükségesebb holmikkal. Természetesen nagyon nem mindegy, hogy hány gyereküléssel és babakocsival kell számolnunk a pakolásnál, de létezik néhány apró trükk, amely segít minél optimálisabban kihasználni a rendelkezésünkre álló csomagteret.
Régi közhely, hogy a 10 millió Pató Pál úr országa vagyunk, szeretünk mindent halogatni egészen az utolsó pillanatig, hátha addig magától megoldódik, esetleg valaki más elvégzi helyettünk. Vannak bizonyos helyzetek, amikor ez a hozzáállás kifizetődik, legtöbbször azonban nem szabadulunk meg a problémától, hanem csak elodázzuk a megoldását, sőt, az is megesik, hogy a halogatással új problémát generálunk magunknak.
Röviden: sok. Bővebben: nagyon sok. Pontos számot természetesen ugyanúgy nem lehet mondani, mint ahogy arra a kérdésre sem lehet egzakt választ adni, hány ember él a Földön, hiszen a helyzet gyakorlatilag másodpercenként változik, de a legutóbbi adatokat összesítve szakértők úgy becsülik, hogy nagyjából 1,4 milliárd személygépkocsi, teherautó, kamion illetve busz van forgalomban a világon. Ijesztően magas szám, aminél csak a növekedés üteme ijesztőbb, ugyanis ha ilyen tempóban „szaporodnak” az autók, akkor 2040-re számuk elérheti a 3 milliárdot is.
Autót venni befektetés, és ha nem szeretnénk (túl sokat) bukni rajta, akkor nagyon körültekintően kell megválasztani az időpontot, mikor adjuk el. Kicsit hasonlít a helyzet a részvények értékesítéséhez – meg kell lovagolni a trendeket, és tudni kell jókor kiszállni.
Természetesen mindenki, aki ezt a cikket olvassa, az átlagosnál jobban vezet, türelmes a közlekedés más résztvevőivel szemben, és soha nem tesz olyasmit, amivel idegesítené a többi sofőrt. De mi mindent csinálnak mások, amivel idegesítenek bennünket? Egy felmérés szerint az alábbi szokások idegesítenek minket a leginkább: