Autófelszerelés Blog
Ahogy közeledik a karácsony, egy hosszabbak az éjszakák, sokak szerint ez az év legnyomasztóbb időszaka, amikor sokan sötétben indulnak és sötétben érkeznek haza a munkából. A rosszabb látási viszonyok miatt különösen fontos, hogy figyeljünk egymásra, és ügyeljünk arra, hogy mások is lássanak bennünket. A KRESZ 2007 óta megköveteli bizonyos helyzetekben a fényvisszaverő mellény viselését, ezért összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat ezzel kapcsolatban.
Közelednek az ünnepek, ezért a mindig aktuális téma még aktuálisabbá válik: miért nem lehet meginni egy pohár sört vagy bort, mielőtt autóba ülnénk? Bár sok más országban ennyit még megengednek a hatóságok, nálunk köztudottan zéró tolerancia van az ittas vezetésre, így egy pohár ital elfogyasztása azt eredményezheti, hogy elveszik az ember jogosítványát. De miért?
Magyarországon ritkán fordulnak elő hosszan tartó, szélsőséges hidegek, de azért minden télen akadnak olyan napok vagy hetek, amikor tartósan mínuszban van a hőmérő higanyszála. A hazánkban forgalomba helyezett autók nagy részét nem ilyen időjárásra tervezték, ezért érdemes odafigyelni néhány dologra, ha nem akarunk pórul járni a hidegben. Nézzük, mik a legfontosabb tudnivalók!
Nincs annál kellemetlenebb, mint amikor az ember nyaralni (telelni) megy külföldre, és aztán ott szembesül vele, hogy az adott országban bizony más szabályok vannak érvényben, mint odahaza. Szerencsés esetben meg lehet úszni egy dorgálással a mulasztást, ha azonban szigorúbb hatóságokkal találkozunk, akkor bizony borsos bírság is lehet a dologból. A tél közeledtével egyre aktuálisabb a kérdés, hogy hol kötelező a téli gumi és a hólánc, és hol bízzák az autósok józan belátására, hogy mivel közlekedik a téli csapadék miatt csúszóssá vált utakon.
Lassan kezdődik a hólánc szezon, ezért össze állítottunk egy kis tudnivalót, hogy mi alapján érdemes kiválasztani szá,munkra a megfelelő hóláncot.
Sokan talán nem is tudnak róla, de a magyar biciklis nemzetnek számít, hiszen egy közelmúltban készült felmérés szerint nálunk a lakosság kétharmada biciklizik, amivel Európában az előkelő negyedik helyen állunk, csak a hollandok, a dánok és a finnek előznek meg bennünket. Erre a hazai KRESZ is reagált, a magyar kerékpárosokat ugyanis sokkal több szabály köti gúzsba, mint amennyiről legtöbbünknek tudomása van. De mikor kezdődött ez a történet?
A forgalmi dugó a legújabb civilizációs mellékhatások közé tartozik, még néhány generációval ezelőtt is szinte ismeretlen jelenségnek számított, legalábbis hazánkban. Az utóbbi évtizedekben azonban sokszorosára nőtt a forgalomban lévő autók száma, ezért különösen a nagyvárosokban mindennapos jelenségnek számít, hogy az 50-100 évvel ezelőtti autóforgalom kiszolgálására tervezett úthálózat nem bírja el a rázúduló rengeteg járművet, az utak „beállnak”, a sofőrök feje pedig főhet a dugóban. De pontosan miért is alakulnak ki a dugók?
Magyarországon a közúti sebességmérő eszközöket a köznyelv traffipaxnak hívja, ami onnan ered, hogy a ’80-as, ’90-es években hazánkban elterjedt sebességmérő eszközök „Traffipax” márkanéven futottak, és a név aztán rajtamaradt a többi, hasonló célra szánt masinán is.
Érdekes, de könnyen megmagyarázható jelenség, hogy a nagyvárosokban sokkal ritkábban találkozni utánfutót húzó személyautókkal, mint kisebb településeken. Ennek főként praktikus okai vannak, elsősorban az, hogy az utánfutó tárolásához helyre van szükség, mert egy panelház parkolójából nagyon könnyen lába kel, míg a falvakban jellemzően mindenki kertes házban lakik. Pedig hasznos dolog az utánfutó, ha szállítani kell valamit, mert a nagyobb kiterjedésű, de nem túl nehéz holmikhoz így nem kell furgon vagy platós kisteherautó. Néhány apróságra azonban érdemes odafigyelni, mielőtt valaki utánfutózásra adja a fejét.
Az esőben vezetés nem tartozik az autósok kedvencei közé. Nem véletlenül. Egy rövid zápor is teljesen megváltoztathatja az útviszonyokat, hát még egy hosszabb esőzés. Elméletben mindenki tudja, hogy vizes úton a fékút a duplájára nőhet, miközben romlanak a látási viszonyok, a gyakorlatba azonban már kevesebbeknek sikerül átültetniük ezt a tudást. Ezért is fordulhat elő, hogy a legtöbb ráfutásos baleset esőben vagy hóban történik. Pedig nem lehetetlen esőben is biztonságosan vezetni, csak be kell tartani néhány egyszerű szabályt. Lássuk, melyek is azok!
Bár mostanra az életünk részévé vált, nem volt mindig egyértelmű, hogy sötétben is lehet közlekedni. Éjszakai utazásra évszázadokon át csak a legmerészebbek vállalkoztak, és manapság is kell hozzá némi bátorság, sötétben vezetni ugyanis sokkal nehezebb, mint fényes nappal.
Yakima JustClick 3+1 vonhorgos kerékpártartó teszt
Mint a Yakima egyetlen hivatalos, magyarországi importőre, megkezdtük a márka forgalmazását.
Ahogyan azt eddig is tettük, most is mi próbáltuk ki elsőként a termékeket, hiszen így elsőkézből adhatunk tanácsokat vásárlóinknak.
A Yakima JustClick+1-et első körben a vezetőség egyik tagja állította csatasorba, hogy megoldja a 4 fős családjának kerékpárszállítását, így most az ő tapasztalait olvashatják.
Írtunk már róla, milyen apró trükkökkel lehet maximálisan kihasználni egy autó csomagterét, és arról is ejtettünk már szót, hogy az autózás hajnalán hova pakolták bőröndjeiket az automobillal utazók, ezúttal pedig azt járjuk körül, hogy milyen szempontokat érdemes figyelembe venni tetőbox vásárlásakor, ha az autó csomagtere végképp kicsinek bizonyul.
Abban a pillanatban, ahogy új autónkkal kigördülünk a kereskedés kapuján, az máris veszít az értékéből. Ugyanez igaz a használt járművekre is – nagyon ritka az, hogy valaki ugyanannyiért (esetleg többért) tudja később eladni az autót, amit megvásárolt. Az autónk értékcsökkenése tehát elkerülhetetlen, annak mértéke azonban már rajtunk múlik. Léteznek különböző praktikák, autófelszerelések és módszerek, amelyek segítségével akár évekkel meghosszabbíthatjuk autónk élettartamát, és konzerválhatjuk értékét!
Minden bizalom alapja az, hogy ismerjük egymást. Mi már jól ismerjük a vásárlóinkat, ügyfeleinket, némelyekkel pedig már-már baráti kapcsolatot is ápolunk. Ezért úgy gondoltuk, hogy a kölcsönösség jegyében mi is bemutatkozunk, remélve azt, hogy tovább növelhetjük bizalmunkat a már meglévő, és egyúttal a leendő kedves vásárlóink körében is.
Ugorjunk is vissza a kezdetekhez és nézzük meg, hogyan lett egy szimpla garázscégből ma, az ország egyik vezető autófelszerelés forgalmazója!
Az autóval kezdődik minden
Amikor megkeres minket egy vásárlónk, hogy szeretné magával vinni a család összes biciklijét a nyaralásra, elsőként mindig ezeket kérdezzük meg tőle:
• Milyen autóról van szó?
• Van vonóhorog a kocsin?
• Hány kerékpárt szeretne szállítani?
A válaszok ugyan egyszerűek, de az ideális megoldás kiválasztása már több időt vesz igénybe. Összeállítottunk egy rövid ismertetőt, hogy könnyedén megtalálhassa az Önnek szóló ajánlatunkat.