Új jelszó kérése

Autófelszerelés Blog

Az autó manapság már nem egyszerű kényelmi eszköz, hanem a mindennapok elengedhetetlen része. Aki megszokja a használatát, az hajlamos komoly életszínvonal-romlásként megélni, ha akad olyan nap, amikor szerviz, vizsgáztatás vagy bármi más okból kifolyólag nem ülhet bele. De nem volt ez mindig így, az autózás hőskorában, a 20. század elején az automobilok kimondottan nyári járműnek számítottak, épeszű ember meg se próbált havas utakon ügyeskedni velük.

2015-ben a világ egyik legnagyobb olaj- és gázvállalata, a BP – vagy más néven British Petroleum – közzétett egy jelentést, amelyben a jelenlegi kitermelési szint mellett 52 évre elegendőnek saccolja a Föld kőolajtartalékát. Némi fejszámolás után megállapítható, hogy 2067-ig nem kell aggódnunk. Vagy mégis?

2018.10.17 14:00

Hajlamosak vagyunk a bal oldali közlekedést úgy kezelni, mint az angolok különcségének és makacs hagyománytiszteletének ékes bizonyítékát, pedig a kérdés ennél valamivel árnyaltabb, és számos érdekességre bukkanhatunk, ha jobban megvizsgáljuk.

2018.09.27 09:44

Vannak dolgok, amelyek annyira hozzátartoznak az életünkhöz, hogy eszünkbe sem jut elmerengeni azon, milyen lenne az élet nélkülük, vagy hogy mennyi mindennek kellett történnie ahhoz, hogy a hétköznapok ennyire szerves részévé váljanak. Tudja bárki, mióta számít a mindennapi rutin részének a fogmosás, ki találta fel a kanalat, vagy hol jelent meg az első papír-zsebkendő? Valószínűleg ugyanez a helyzet az autók csomagtartójával is. Mivel manapság már nincsenek olyan modellek, amelyekben ne lenne valamekkora méretű csomagtér, nem gondolkodunk azon, vajon hogyan oldották meg a csomagszállítást az első automobilok idejében. Pedig a ma ismert csomagtartók egy több száz éves fejlődéstörténet eredményei.

Sokáig csak városi legendának tartották, a GPS-eszközöknek és a mindenki számára elérhetővé vált mobilos applikációknak köszönhetően azonban ma már bárki meggyőződhet róla, hogy őt is átverte-e az autógyártó, és valóban mást mutat-e kilométerórája a valós sebességnél. Aki veszi magának a fáradságot, és tényleg ellenőrzi, az rá fog jönni, hogy a „legenda” igaz, a kilométerórák kivétel nélkül úgy vannak beállítva, hogy többet mutassanak a tényleges sebességnél. De miért?

2018.08.28 13:00

Az internetet ellepő fedélzeti kamerás videókban sokszor nem a vétkes sofőr szemszögéből látjuk a baleseteket, így nehéz megállapítani, mi lehetett a kiváltó ok, ám általánosságban elmondható, hogy a leggyakrabban azért történik az ütközés, mert a vezetőnek valami elvonja a figyelmét. Az alábbiakban összeszedtük az utóbbi években előfordult legfurább eseteket, amikor a hibázó autóvezetők egészen szokatlan magyarázatokat adtak az incidensekre.

Méretes közhely, hogy felgyorsult világban élünk, ahol a sietség a mindennapok részévé vált, akár evésről, vásárlásról, munkáról vagy közlekedésről van szó. Egy tavalyi felmérés szerint az Egyesült Királyságban 38 millió gépjárműre évi 2,3 millió gyorshajtás jut – és ezek csak azok, akiket a rendőrség rajtakapott. Adja magát a kérdés, hogy miért száguldozunk, hová sietünk annyira?

Régi vitatéma az autósok körében, hogy szabad-e villogással figyelmeztetni a szembejövőket arra, hogy a rendőrség éppen méregdrága fényképeket készít a gyorshajtókról. A kérdést persze onnan is meg lehet közelíteni, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor nem lenne szükség az autósok közti szolidaritás efféle megnyilvánulásaira, de az elmélet helyett most koncentráljunk inkább a gyakorlatra.

Az emberi faj jellegzetes tulajdonsága, hogy sosem éri be azzal, ami van, mindig valami újra, jobbra vágyik. Számos szuper eszközt köszönhetünk ennek a génjeinkbe kódolt ambíciónak, ám óhatatlanul is születnek olyan találmányok, amelyek láttán nehéz megfejteni, mi járhatott kitalálójuk fejében.

2018.06.27 10:38

Véget ért a tavasz, kezdődik a nyaralószezon, lehet keresgélni a jobbnál jobb autós úti célokat. És persze ismét kalkulálhatunk a garantált agyvérzéssel, amikor minden tetriszezés közben szerzett rutinunkat fel kell használnunk, hogy a család minden tagjának beférjen a holmija a bőröndökbe, azok pedig az autó csomagterébe.

Biztos sokan eltűnődtek már azon egy-egy szélvédőn talált Mikulás-csomag után, vajon ki volt az, akinek először pattant ki a fejéből az ötlet, hogy pénzt kérjen másoktól, amiért azok egy helyben állnak az autójukkal. Kinek köszönhetjük azt, hogy néhol csak több liternyi benzin áráért bérelhetünk ki néhány órára egy 4-5 m²-es aszfaltdarabot?

2018.05.28 11:30

Vezetés közben telefonálni nem veszélytelen dolog, még akkor sem, ha kihangosítóval vagy fülhallgatóval tesszük, a beszélgetés ugyanis elvonja az ember figyelmét, és megnöveli a reakcióidőt. Míg az átlagos reakcióidő – tehát a probléma észlelésétől a beavatkozásig eltelt idő – 0,5 - 0,7 másodperc, ugyanez telefonálás közben akár a duplájára is nőhet.

Az autókat díszítő kiegészítő felszerelések egyidősek az autókkal, bizonyos esetekben azonban még náluk is idősebbek. A dísztárcsák őse például először 1680-ban jelent meg egy lóvontatású kocsin ugyanúgy részben esztétikai, részben praktikus okokból, mint manapság.

2018.04.19 11:00

Nem létezik olyan autós, aki még soha nem lépte túl a megengedett sebességet valamely útszakaszon, és ennek nem az az oka, hogy mindenki megrögzött gyorshajtó, hanem az, hogy a sebességhatárok gyakran túlzó óvatossággal vannak megállapítva.

2018.04.12 10:30

Annak ellenére, hogy Magyarország egyik legeredményesebb olimpiai sportága a kajak-kenu (mindössze vívásban és úszásban nyertünk több aranyat az ötkarikás játékokon), a kajak viszonylag későn, csak a 19. században jelent meg először hazánkban. Elsőként a nagy világjáró, Széchenyi István gróf írt a török tengerészek által használt „kajikról”, amit elegánsnak és élvezetesnek talált az egyéb kiállhatatlan és unalmas vízi járművekkel szemben. 

Megérkezett a március, és vele együtt az igazi tavaszi időjárás is hajnali fagyokkal, kiadós esőkkel és meleg hétvégékkel, amikor előkerülnek a garázsból az ősz óta pihenő biciklik. Egy néhány évvel ezelőtt készült felmérés szerint Magyarország igen előkelő helyen áll Európában a rendszeres kerékpárhasználat tekintetében.

2018.03.13 14:30

Ma már elképzelhetetlen az élet autók nélkül, de kevesen tudják, hogy a múlt évszázad első éveiben, tehát alig több, mint száz éve még Amerikában is vesztésre álltak az automobilok a ló vontatta kocsikkal szemben. Az akkor még csak gazdag különcök szórakozásának számító „ördögi szerkezetek” nem voltak se kényelmesek, se megbízhatóak, és veszélyt jelentettek mind vezetőjükre, mind a járókelőkre.

2018.02.23 09:57

Már csak napok kérdése, és véget ér a február, azaz megkezdődik a meteorológiai tavasz, ám ez nem feltétlenül jelent egyet a jó idő beköszöntével, hiszen ki ne emlékezne 2013 brutális márciusára, amikor forradalmunk ünnepén viharos erejű széllel és 25 cm-es hóval lepték meg az országot az égiek. Két autópálya is járhatatlanná vált, át kellett vágni a szalagkorlátokat, hogy az autók vissza tudjanak fordulni, de még így is több ezren rekedtek az utakon, és sokan csak a környékbeliek jóindulatának köszönhetik, hogy nem fagytak halálra. De nem mindenki volt ilyen szerencsés, a márciusi havazásnak ugyanis hat halálos áldozata is volt, velük a kihűlés végzett.

2018.02.09 12:45

Egy nemrégiben közzétett amerikai felmérés szerint, az USA-ban átlagosan évi 17 600 percet töltenek az emberek a kocsijukban. Ez több mint nettó 12 nap évente. Több mint amennyit a barátaikkal vagy sok rokonukkal együtt töltenek. Ráadásul ennek a nem kevés időnek és kilométernek legalább a 60%-át egyedül, utas nélkül teszik meg.

Megtévesztő ez a januári tavasz. Mert, biztosak vagyunk benne, jön még idén szélvédőre jég. És ha ez így van, akkor még nem érdemes mélyre süllyeszteni a jégkaparót, elfelejteni a varázsigét; sőt, a következő jegesedésig fel lehet készülni a tél legmacerásabb autós feladatára, a szélvédő jégtelenítésére.

A szerencsés autótulajdonosok persze keveset gondolnak ezzel. Az az autó, amelyik garázsban éjszakázhat, ritkán küzd azzal, hogy reggelre vastag jégréteg lepi a szélvédőt, lehetetlenné téve a kilátást, illetve azt, hogy időben elinduljunk. A jeget el kell távolítani. De hogyan?

Van előnye is a koszos autónak, kétségtelen. Egy mocskos autót például keveseknek van kedve feltörni. Ráadásul, ha megmossuk az autót, jó eséllyel kezd el szakadni az eső már aznap délután vagy másnap... Vagy ott van Nikita Golubev, orosz művész, aki kimondottan keresi is az utcán fellelhető, minél koszladtabb autókat, hiszen ezeket használja aztán műalkotásai „vásznaként”, óriási nevet szerezve ezzel magának.

2017.12.18 11:04

Ha ön figyelemmel kíséri, hogyan készül az ország a karácsonyra, biztosan nem kerülte el a hír, amely az ország karácsonyfájának szállításáról szólt. Elrettentő képeket láthattunk ugyanis arról, hogyan NE szállítsunk fenyőfát, ha annak az a szerepe, hogy feldíszítve széppé tegyen ünnepet, teret... Elemezni a szerencsétlen akció minden hibáját nem szeretnénk, ellenben az alkalmat megragadni igen, hogy elmondjuk, hogyan kell HELYESEN hazajuttatni a kiválasztott fát. Az autós utolsó próbatétele ez a nagy halászlé előtt, de ha megfogadja a tanácsainkat, sikeresen veszi majd az akadályt.

2017.12.11 13:12

...szerintünk a Mikulás volt. A kissé fáradt, de kedves arcú öreg december 7-én kereste meg az autofelszerelesek.hu-t. Valami olyasmiről beszélt, hogy éppen túl van az éves nagy munkáján, meg hogy most először gondolkodik valami modernizáción a több évszázados vállalkozásában. Lóerők helyett folyamatosan szarvasokat emlegetett, az idők szelét, és azt is mondta, hogy megbízható cégre van szüksége, így talált ránk...

Bármit is sugalljanak a reklámok, legyen bármilyen nyomasztó is a karácsonyi dekoráció a kirakatokban, biztos lehet benne, hogy még nem késett el az ünnepi előkészületekkel és az ajándékok beszerzésével. Ám ha szeretné nyugodtan tölteni a következő néhány hetet, ideje szervezni...

Kezdődhetne így egy okkult, nostradamusi jóslat jövőre vonatkozó rejtélyes szövege is... De nem erről van szó. Hanem a mára az egész világon ismert és egyre népszerűbb Black Fridayről. És hogy ne ködösítsünk tovább, lássuk, miről beszélünk!

Ha azt halljuk, takarékosság vagy takarékoskodás, szinte mindig a pénz jut eszünkbe: kevesebbet kellene költeni, többet félretenni baj, betegség esetére, a gyerekek taníttatására, megélhetésére, a családi nyaralásra. Közgazdasági értelemben ez az asszociáció helytálló is, hiszen a „takarékosság elve” pontosan ezt jelenti: a jelenben képződő jövedelemből nem csupán a folyó fogyasztásra fordítani, hanem eltenni, vállalkozásba forgatni.

Idén október 7-e helyett november 3-án lesz az Internetes Vásárlás Világnapja! Ez egy kiváló alkalom arra, hogy még többen megismerjék, milyen egyszerű pár kattintással, a meleg szobából átnézni rengeteg bolt hatalmas kínálatát.

Az autóvásárlás hosszú távra szóló és nem kis anyagi áldozatot igénylő lépés. Sokszor azonban már azt sem egyszerű eldönteni, hogy új vagy használt autóra érdemes-e inkább költeni. Ha pedig túl is van ezen az első kérdésen, és a használtautó-vásárlás mellett döntött, kétségek, kérdések, rossz beidegződések egész sorával kell szembenéznie.

Az autofelszerelesek.hu összeszedett néhány szempontot, melyek a segítségére lehetnek, és kiindulópontként szolgálhatnak, ha éppen a megfelelő autót keresi magának vagy a családjának.

Még ősszel is. A felkészületlen autós azt hihetné, hogy az idő hűvösebbre fordultával eltűnnek azok a bosszantó kis hatlábúak, akik szinte levakarhatatlan pacává maszatolódnak a szélvédőn, vagy ronda hibává égnek az autó fényezésén. Nem, a bogarak, rovarok még nem pihennek, sőt, most csapatostul keresnek megfelelő helyet, hogy átteleljenek, így most sem ritka, ha autózás közben egy-egy harlekinkatica-felhőbe futunk...

Sok-sok autó alszik fedél nélkül az utcán, szerencsésebb esetben egy zárt udvaron. Azt pedig tudjuk jól, hogy az éjszaka nem az emberek, hanem az állatok birodalma. Azok, amelyek nem félnek már az emberi környezettől, előbb-utóbb találkoznak autóinkkal is. Sokszor nem is értesülünk a kalandról, máskor meg csak valami bosszantó, szerelni való vagy egyenesen anyagi kár marad a látogatás utáni reggelre...

George Akerlof, amerikai közgazdász az 1970-es években kezdett az asszimmetrikus információra épülő piaci helyzetekkel foglalkozni, közgazdasági szempontból. Az egyik azóta is legismertebb elméleti közgazdasági tanulmányában tette közzé az úgynevezett tragacspiac-modellt, a piacok összeomlásáról. Az ilyen irányú kutatásaiért aztán 2001-ben Nobel-díjat kapott.

Beneveztünk! Mert egyetértünk a versenyt kiíró, Árukereső céljaival, és mert úgy gondoljuk, helytállunk a megmérettetésben. Az autofelszerelesek.hu ügyfeleinek bizalmára és támogatására azonban ez esetben is szükségünk lesz. Miről is van szó pontosan?

...hanem gyakorlatilag minden. Hamis a gyógyszer, a sajt, a bor, a tornacipő... Nem kivételek a járműipari termékek sem. A maffia módszerei régről ismertek, csak adaptálni kell őket a korhoz. Az internetes, országhatárokon könnyedén átnyúló kereskedelem jó keretet biztosít a hamisított áru egyre növekvő piacának. Átszövi a hétköznapjainkat, beleszól a mindennapi döntéseinkbe. A hamisítás olyan méretű világjelenség ma, hogy saját, minden év júniusában megtartott világnapja van. Olyan kihívása a jelen és a jövő gazdaságának, hogy már a magyar iskolákban is külön osztályfőnöki modulok készülnek a témában, és a Szigeten is önálló sátorral képviseltetik magukat a hamisítás ellen küzdő szakemberek, a NAV pedig minden évben megsemmisítési akciót szervez júniusban, a sajtó nyilvánossága előtt...

Mindannyiunknak vannak kisebb-nagyobb elvárásai az élettől. Először csak szűk értelemben vett dolgokban gondolkodunk: Szeretnénk egy jó munkahelyet, egy saját lakást, és persze saját autót. Később, amikor mindenki eljut arra a pontra, hogy az adott témában aztán magára szabja kívánalmait, nagy dilemmába keveredhet. Esetünkben az autó kérdést járjuk végig most a nyári nagy utazásokra való tekintettel.

2017.07.18 13:58

A cím persze ellentmondást hordoz, minden autós jól tudja. A nyári kánikulában autózni megterhelő testnek és idegállapotnak egyaránt. Pedig némi szervezéssel és kis odafigyeléssel a nyári utazás valóban élmény lehet. A hőség napjaiban olyan problémákra kell az autósoknak megoldást találni, melyeket a kocsi belsejében kialakuló extrém hőmérséklet, a vakító fényviszonyok, az útfelújítások és forgalmi dugók, valamint a csökkenő koncentrációképesség, a megnövekedő reakcióidő stb. jelentenek. Nem kevés. Jó hír viszont, hogy szinte minden nehézség orvosolható!

2017.06.26 16:34

Pontosan ugyanaz, mint bármely másik évszakban: figyelmes gazda, gondoskodás. Mert ha ez megvan, akkor az autó minden karbantartást és minden felszerelést meg fog kapni, ami ahhoz kell, hogy az autózás élmény legyen. Mert ha az autós odafigyel, észreveszi például, ha a lámpák vibrálni kezdenek, és a fény erőssége hirtelen a fordulatszámtól kezd függeni. Gyanakszik is rögtön az akkumulátorra, ellenőrzi íziben a savszintet, és nem várja meg, hogy az akksi szégyenszemre nyár közepén dobja be a törölközőt...

Valóságos népi játékká vált a szürke rendszám ügye az utóbbi hetekben, hónapokban: kell-e, mikor kell, kinek kell? Ment a kérdezősködés, győzködés és érvelés a biciklisek és az illetékes döntéshozó szervek között... Mára tisztázódott, hogy a szürke rendszám kiváltása nem kötelező, de lehet élni vele. Amennyiben valaki nem szeretne ilyet, akkor a bicikliszállító autó fehér rendszáma átszerelhető a kerékpárszállító eszközre. A döntés nem kevés utánajárástól és költségtől kíméli meg a biciklizés szerelmeseit, és kevesebb ellenőrzéstől az utakon, illetve szemlére sem kell vinni az autót, ami mindenképpen a határozat mellett szól. Tulajdonképpen nehezen is fedte volna le a kötelező rendelet a valós élethelyzeteket, hiszen nem adott megoldást arra, ha valaki nem a saját autójával, esetleg kölcsönzött bicikliszállítóval közlekedik... Ahogyan arra sem, hogy egy szürke rendszám hogyan viszonyul a két saját autóhoz stb...

2017.05.31 15:20

A világon mindenhol, a kereskedelem minden területén növekszik az online bonyolított vásárlások száma. Magyarországon azonban az arányok egyelőre nem érik el a máshol mutatott számokat. Ennek természetesen vannak egyszerűen belátható, technikai okai is: lemaradásunk van a fejlettebb országokhoz képest; de az is igaz, hogy nehezen változtatunk a vásárlási szokásainkon, illetve még mindig sok a bizalmatlanság ezzel a vásárlási formával kapcsolatban.

Navigare necesse est, vivere non est necesse – mondták a rómaiak. Vagyis: hajózni muszáj, élni nem az. A mondás ma talán úgy érvényes, hogy szállítani muszáj, akkor is, ha lehetetlennek tűnik. Az árunak mozognia kell, el kell jutnia az ország, a földrész, a földgolyó egyik bugyrából a másikba. Akkor is, ha néhány jól pakolható, csomagolható ládáról van szó, és akkor is, ha éppen egy repülőgéptörzsről...

2017.05.05 14:48

Autózni nem csupán annyit jelent, hogy a kocsit személyszállításra használjuk. Sokszor kell tárgyakat, terheket is A-ból B-be juttatni, amihez muszáj igénybe venni a járművünket. Bicikli a gyereknek, kajak a családi nyaraláshoz, új bútor az új lakásba, állványok a telekre stb. A teherszállítás szabályai aprólékosan kidolgozottak a KRESZ-ben, mégis sok autós vét, ha rakományt szállít. Az alábbiakban, hely hiányában, csak néhány alapszabályt skiccelünk fel; annak, akit részletesebben érint a téma, a KRESZ 47. §-át kell tanulmányoznia.

Az autó legtöbbeknek napi használati eszköz, létszükséglet a munkához vagy a családi élet megszervezésében. Nem meglepő tehát, hogy a legtöbb autótulajdonosnak a jármű műszaki karbantartása jelenti elsősorban az autóval való törődést. Pedig az autó gondozása több ennél, és nem csak azért, mert egy ápolt kocsit egyszerűen kellemesebb használni (bárki is utazzon vele), hanem mert az ápoltság éveket lefaraghat egy autó korából, vagyis sokkal értékállóbb lehet, mint elhanyagolt, koszlott vagy bűzös társai...

A tavasz a nagy kipakolások, rendrakások, sőt, selejtezések ideje. A kikelet hónapjai talán a legalkalmasabbak arra, hogy a gondos autós is átnézze a garázsban felhalmozott autófelszereléseket, mérlegelje, minek kell búcsút mondania, mi az, amire már nincsen szüksége, vagy ellenkezőleg, mit lenne jó beszereznie.

2017.03.08 14:14

Az elkötelezett bringásoknak tavasz kezdetén pezseg a vére, sokan már most az országutakat járják, hogy egészséges, kényelmes és környezettudatos szenvedélyüknek hódolhassanak. Ahogy megszűnnek a reggeli fagyok, a családos biciklisek is felbátorodnak, és csemetéiket is igyekeznek megismertetni azzal a szabadságélménnyel, amit csak a tavaszi biciklizés adhat. A programhoz pedig jó gyerekülés kell. No, de milyen?

Mi jut eszébe, ha azt hallja: felülről lefelé, bentről kifelé, kipakolni, berakni? A válasz: az autók tavaszi nagytakarítása! Igen, tudjuk, a találós kérdésen még dolgoznunk kell egy kicsit, de ha csak ennyit jegyez is meg arról, mire van az autójának szüksége, amikor elolvad a hó, és újra melegíteni kezd a Nap, ön (és az autója) már nyert.

Autósnak lenni sok mindent jelent: például azt, hogy sok időt töltünk az autóban, vagy azt, hogy munkaeszközként használjuk a járművet, esetleg hogy álcázott gyalogosok vagyunk, akik csak két séta között ülnek a volán mögé... Akárhogy is van, előbb-utóbb minden autós ki kell hogy szálljon a kocsiból...

2017.02.01 09:10

Mindjárt a téma felvetésekor tekintsünk el attól a kérdéstől, hogy vajon a detektorok és traffipaxjelző berendezések használata etikusnak tekinthető-e vagy sem. Tegyük ezt egyrészt azért, mert ezek az eszközök törvényileg szabályzott módon, legálisan használhatóak.

2017.01.26 14:00

A parkolóban nehéz úgy kiszállni az autóból, nehéz úgy kihámozni a gyereket a kocsiból, hogy autónk ajtaja ne pattanjon neki a szomszédban parkoló gépjárműnek... 

Az ajándékozásban, az ajándékozási szokásainkban mindig kiolvasható valamiféle mintázat. Van például egy pont, amikor, ha sok-sok éve szeretünk már valakit, és minden évben igyekszünk meglepni őt a születésnapjára, névnapjára, évfordulókra vagy karácsonyra, egyszerűen kifogyunk az ötletekből. Vagy szembesülünk azzal, hogy bármilyen jópofa is a következő üvegdelfin, nem biztos, hogy szeretnénk éveken keresztül a polcunkon látni... Ebben a lélektani pillanatban érkezik el az olyan ajándékok ideje, amelyek praktikusak, használatuknak akár minden nap örülhet a megajándékozott, esetleg olyan tárgyak, eszközök, amelyekre talán nem költ a szeretett személy, de tudható, hogy (titokban) vágyik rá...

A szépen ápolt autó fontos. Fontos annak, akinek az autója egyben a munkaeszköze, és találkozókra, megbeszélésekre érkezik vele; fontos annak, akinek az autója a hobbija, a kikapcsolódás szenvedélyes öröme; és fontos annak, aki tudja, az autó kívül-belül való ápoltsága nem pusztán esztétika, hanem józan gyakorlatiasság: az ápolt autó hosszabb életű autó.

Az autofelszerelesek.hu munkatársainak egyetlen célja van: hogy ön minél rövidebb idő alatt megtalálja azt a terméket az autója számára, amely a legbiztosabban, a legjobb áron szolgálja majd a kényelmes, élményteli utazást. Árukészletünket e cél érdekében válogatjuk össze, honlapunkat ezért fejlesztjük, ezért dolgozunk minden nap.

2016.10.20 12:19

Autója nevében is bátran kijelenthetjük, hogy ősztől tavaszig minden gépkocsi karosszériája szívesen visel gumiszőnyeget. A gumiszőnyeg ugyanis a hűvös napokra jellemző sáros, só -és hólatyakos időben is képes megőrizni az autó padlójának épségét. A tavasszal és nyáron elegendő szövetszőnyeg ugyanis nem tudja megakadályozni, hogy a káros-savas levek ne szivárogjanak alá, és ne kezdődjön el a rozsdásodás. Az autó padlójának korrodálódása nem visszafordítható folyamat, és az eredeti állapot visszaállítása szinte lehetetlen – amellett, hogy még a törekvés is rendkívül költséges. A könnyen ki- és behelyezhető gumiszőnyegek segítenek megőrizni gépkocsija eredeti állapotát, ezzel együtt pedig értékét.

Még ha reménykedtünk is, mostanra tudomásul kellett vennünk: a tél idén sem marad el. Sőt, megérkezett. Leesett az első hó. Pánikra természetesen semmi ok, de előrelátó autótulajdonosként felkészülni mindenképpen érdemes. A téli autós felszerelést például kiegészíteni hólánccal is.

Az autós kirándulások egyik legnehezebb logisztikai feladata, hogy mindent a kocsiba tudjunk zsúfolni, amire a kikapcsolódás ideje alatt szükségünk van. Ha lehet, akkor a téli csomagolás pedig még a nyárinál is körültekintőbb szervezést és figyelmet igényel. Hely kell a hóláncnak, egy takarónak, a bikázó kábelnek, termoszoknak, a síbakancsoknak, a síléceknek... Utastérben csak akkor szállítsa sífelszerelését, ha sízsákba csomagolta, ha elegendő hely áll a rendelkezésére, hogy megfelelően rögzítse a léceket, snowboardot! A nem megfelelően rögzített sífelszerelés balesetveszélyes, halált okozhat, mindamellett, hogy az utastérben együtt utazni a csomagokkal körülményes és kényelmetlen.

Felesleges műanyagdarab vagy látványos tuningelem? Van haszna is, vagy csak a megjelenést szolgálja jól-rosszabbul? A dísztárcsa köré szerveződő örök kérdések... Tulajdonképpen azt mondhatjuk, hogy a válasz mindig az autótulajdonos ízlésének és vérmérsékletének függvénye.

Gyermekkoromat elkísérte a nagyszüleim egyik bölcsessége, amelyet számtalanszor hallottam télen-nyáron: „Télen kenyeredet, nyáron gúnyádat el ne hagyd!”. Arra tanítottak vele, hogy ha útra kelek, mindig legyek tisztában, az évszaknak megfelelően, azzal, hogy mire lehet szükségem, ha megszorulok. Mára persze felnőttem, de amikor az autómat az őszi-téli szezonra készítem fel, sokszor eszembe jut a nagymamám, ahogy az ujját lengetve skandálja a tanítást...

Szögezzük le: hacsak nem vagyunk az evilági hívságoktól mentes, minimalista, esetleg aszkéta guruk, családunk és felelősségeink vannak, mindig sok a csomag. A babakocsira biztosan szükség van, vízitúrára nem mehetünk a kenuk nélkül, ruha is kellene, na, meg végre jó lenne egy igazán jót pecázni... Gázmelegítő, lábmelegítő, piknikpléd... Milliónyi dolog, amit a célállomásra kell juttatni. A csomagtartó befogadóképessége meg véges. Ötlet kell, praktikus megoldások kellenek...

2016.09.19 15:53

Legyünk őszinték! Autózni úgy jó, ha kényelmesen tehetjük. Hosszú utat megtenni feszengve, nélkülözve a komfortot, annyit jelent, hogy fáradtan, morogva érkezünk a célhoz, és nagy eséllyel azt a programot sem tudjuk élvezni, amiért egyáltalán autóztunk. A kényelmes utazáshoz sokszor pedig nem is arra van szükség, hogy drága, prémium kategóriás gép fusson alattunk (bár ártani nem árthat), sokkal inkább azokra az apró kiegészítőkre, autófelszerelési cikkekre van szükség, amelyek bármilyen korú és típusú autóra vagy autóba szerelve megemelik az utazás élményét. A kellemes autózásnak egyik ilyen, szinte észrevehetetlen trükkje a légterelők használata.

Legjobb lenne persze a repülőszőnyegekről írni... Azokhoz még autó sem kellene... De addig is, amíg Aladdin járműve nem válik mindennapossá az utakon, lássuk, miben lehetnek nagy szolgálatunkra az autóban használatos szövetszőnyegek!


Az autózásban, mint az élet olyan sok más területén legtöbbször két szempont összeegyeztetésére törekszünk: a dolgok legyenek funkcionálisak és legyenek esztétikusak. A művészettörténet, benne az iparművészet és minden alkalmazott művészet is, ezek közös metszetében igyekszik tervezni és alkotni...

Ha máskor az év során ritkábban is, a nyár beköszöntével szinte biztos, hogy az autótulajdonosok szembesülnek a problémával: az autóban kevés a hely. A nehézség akkor is felvetődik, ha a gyerekeket kell egy hétre a táborba vagy a nagyihoz vinni, akkor is, ha a biciklitúrához lenne jó a bringákat szállítani, és akkor is, ha nyárra kiköltöznénk a családi víkendházba...

A vízitúrák szerelmesei tudják, a szabadidőnek vízen eltöltése speciális felszerelést igényel. A speciális felszerelést pedig legtöbbször sok-sok kilométerre kell szállítani, hogy végre vízre (tóra, tengerre, folyóra, patakra) tehessük. A gondos tervezőnek ráadásul azt is figyelembe kell vennie a csomagoláskor, hogy amire szüksége lehet, az könnyen elérhető legyen, illetve amennyire és amilyen hosszú ideig csak lehetséges, azt is biztosítsa, hogy a felszerelés ne ázzon meg... Nem is olyan egyszerű feladat...

Néhány szó a csomagtartó boxokról
Mit kell tudni a tetőboxokról?

Kettő dolgot biztosan. 1. A kényelmünket szolgálják. 2. Bármely típusa mellett is döntünk, miután az autónkra került, és jól telepakoltuk, az utazás során számolnunk kell a nagyobb légellenállással és nagyobb fogyasztással. És azzal sem mellékes tisztában lenni, hogy az előbb említett két tényezőt nagyban befolyásolja, hogy milyen modellt választunk...

Miért olyan népszerűek a Thule-termékek?

 

Active life, simplified. A Thule népszerűségét kutatva talán elég is, ha a szlogenjüket idézzük. Már 1942-ben, a cég megalapításakor, az azóta is érvényben lévő elv vezérelte a Thule fejlesztő-tervezőit: hozzásegíteni minden, az aktív élet iránt elkötelezett vásárlót, hogy könnyedén élvezhesse a sportra, hobbijára szánt időt. A Thule az eltelt évtizedekben a világ minden pontjára eljutott Svédországból. Termékeiket éppúgy megtaláljuk az ausztrál partokon, az Andok hegyvidéki bicikliútjain, mint az Alpok sípályáin vagy Boston utcáin. Népszerűségük egyik titka éppen ebben rejlik: mindenhol bizonyítanak, 139 piacon világszerte.

2016.06.08 21:34

Telefontartó az autóban: a nélkülözhetetlen segítség

Ma már nehéz elképzelni a mindennapi ügyintézést, üzletépítést és a családi logisztika megszervezését az autó, a mobiltelefon, GPS és PDA nélkül. Ha tetszik, ha nem, ezeket az eszközöket a kocsiban, vezetés/utazás során is használnunk kell. Biztonságosan vezetni azonban telefonnal a kezünkben nem lehet, sőt ez az akció törvénybe is ütközik, drágán fizethetünk érte; a készülékek a műszarfalon segítség nélkül nem tudnak megkapaszkodni, az ülésre dobott mobilt csak egy zsonglőr képes időben megtalálni, felvenni...

Hogyan szállíthatjuk a biciklinket biztonságosan?

… vagy a család összes bringáját egyszerre... Lassan (talán) végképp beköszönt a nyár... A kirándulást, családi programot és a testmozgást pedig minden másnál magától értetődőbben köti össze a bicikli. A jó biciklis útvonalakért, a látnivalókért azonban sokszor messze kell utazni, és valahogyan meg kell oldani a kerékpárok szállítását is...