Yakima JustClick 3+1 teszt
Yakima JustClick 3+1 vonhorgos kerékpártartó teszt
Mint a Yakima egyetlen hivatalos, magyarországi importőre, megkezdtük a márka forgalmazását.
Ahogyan azt eddig is tettük, most is mi próbáltuk ki elsőként a termékeket, hiszen így elsőkézből adhatunk tanácsokat vásárlóinknak.
A Yakima JustClick+1-et első körben a vezetőség egyik tagja állította csatasorba, hogy megoldja a 4 fős családjának kerékpárszállítását, így most az ő tapasztalait olvashatják.
Yakima JustClick 3+1 vonhorgos kerékpártartó teszt
Mint a Yakima egyetlen hivatalos, magyarországi importőre, megkezdtük a márka forgalmazását.
Ahogyan azt eddig is tettük, most is mi próbáltuk ki elsőként a termékeket, hiszen így elsőkézből adhatunk tanácsokat vásárlóinknak.
A Yakima JustClick+1-et első körben a vezetőség egyik tagja állította csatasorba, hogy megoldja a 4 fős családjának kerékpárszállítását, így most az ő tapasztalait olvashatják.
A Yakimával ezeket a kerékpárokat szállítottam:
- 1 db férfi crosstreking 28”-os kerékpárt,
- 1 db női crosstreking 28”-os kerékpárt,
- 1 db 14”-os gyerek kerékpárt,
- illetve 1 db futóbiciklit ( ez ugyan simán befért volna a csomagtartóba is, de így sokkal kényelmesebb - és a csomagtérben is maradt elég hely).
Kerékpártartó első használatba vétele
Amikor kézhez vettem a terméket egyszerűen csak kivettem a dobozból és leszedtem róla a fóliát.
Az egyik legnagyobb előnyének azt tartom, hogy - ellenben egy Thule Velocompackt-tel, vagy egy Velospace XT-vel szemben - semmit nem kellett csavarozni. Továbbá praktikus a gyártó részéről, hogy az alján található egy kisebb kerék is, így nem kellett feleslegesen cipelnem, hanem egyszerűen oda tudtam húzni az autóhoz.
Miután ezt megtettem, összehajtott állapotban ráraktam a vonószemre, és a kerékpárokat tartó síneket is lenyomtam. A Thule-val vagy más gyártókkal ellentétben itt például nem kellett semmilyen külön karral rögzítenem, így “egy gonddal kevesebb” lett.
Ezután a helyére illesztettem a 13 pólusú csatlakozót, és meg is voltam. Természetesen mindenképp érdemes megemlíteni, és a gyártót dicséri, hogy a dobozba egy 7 pólusú elektromos rendszerhez is mellékelt átalakítót.
A +1 adapter felhelyezése
A plusz adaptert elég csak kicsomagolni és rögtön használatra kész. Egy könnyed mozdulattal felhelyeztem, nem kellett csavarozni, elég volt csupán a sínbe helyeznem a csatlakozót és erősen rápattintanom.
Amikor végeztem, csak lezártam és már raktam is fel a bringákat.
A kerékpárok felhelyezése
A kerékpártartó sínek külön-külön is állíthatóak, így az összes, különböző méretű kerékpárhoz könnyedén konfigurálhatóak. Ez összességében azt is jelenti, hogy a tartót összezárt állapotban is sokkal kisebb helyen lehet tárolni.
A bringák felhelyezése során ügyeltem arra, hogy - hasonlóan a többi tartóhoz - belülre kerüljenek a legnehezebb biciklik, és kifelé fokozatosan az egyre könnyebbek.
Felhelyezéskor továbbá az egyik kerékpár kormányát jobbra, a következőt pedig balra, helyeztem, így folytatva a sort. Ezzel a módszerrel a kormányok is könnyedén elfértek.
Mivel a gyerek kerékpárok mérete teljesen más, így nagyon jól jött hogy a keréktartó sínek állíthatóak. Így pár centi eltolással könnyedén be tudtam lőni azt, hogy a kormány is elférjen. (Halkan hozzáteszem, hogy ezt például a Thule termékek esetében nem lehet megoldani.)
Kerékpártartó karok felhelyezése
A Yakima Just Click+1-en három különböző hosszúság kar található, plusz egy rövidebb, a negyedik kerékpárnak. A karok praktikus kialakítása miatt a tartókarok nagyon gyorsan felhelyezhetőek az erre kialakított helyekre.
További pozitívum, hogy mivel sok lehetőségünk van, így bármilyen vázzal ellátott kerékpár esetében kényelmesen lehet használni.
Külön jó ötletnek találtam, hogy a 4. kerékpár karja nem egy hosszú kar, hanem a harmadik kerékpárhoz lehet vele rögzíteni, ezért ezt is pillanatok alatt fel tudtam rakni.
Természetesen mindegyik kar zárható és belül vastagon gumírozott, hogy ne sértsük meg a bringák fényezését.
Ezután a kerekeket racsnis műanyag hevederrel rögzítettem. Tapasztalatból mondom, hogy kézzel is könnyen rögzíthető, hiszen az 5 éves gyerekem segített a műveletben.
Pakolás a csomagtartóba
A dönthetőségnek köszönhetően a könnyen hozzáfértem a csomagtérhez is.
További "wow" faktort jelentett, hogy a termékkel rendkívül magas (majdnem 90 fokos!) dőlésszög érhető el. Éppen ezért különösen ajánlott egyterűekhez, SUV-okhoz vagy épp kisbuszokhoz.
Természetesen a mérnökök ügyeltek arra is, hogy egy személyautó esetében sem érjenek a földre a kerékpárok, így a “sima” autósoknak sem kell aggódniuk.
A ledöntést a JustClick hátán kialakított pedállal tudtam megtenni, egyetlen könnyed mozdulattal, a visszahajtásnál pedig csak vissza kellett emelnem és magától visszakattant a helyére.
Közlekedés közúton a Yakuma Just Click-kel
Mielőtt útra kel vele, javasoljuk, hogy a vonóhorgos kerékpártartók esetében egy irodában váltsa ki a "szürke" rendszámokmányt, hiszen ez a legkényelmesebb módja, hogy szabályosan is használhassa.
A családom és én a tesztelés során egy középkategóriás személyautóval mentünk, amin menet közben sem lehetett érezni, hogy fent van a 4 kerékpár. A kresz szabályait betartva teljesen kényelmesen lehetett vele közlekedni, és a fogyasztás is csupán minimálisan nőtt meg.
Egyetlen dologra kell csupán jobban odafigyelni: hogy a parkolás során a tolatóradarral, vagy tolatókamerával felszerelt autókban ezek az extrák nem fognak működni, így fokozottan körbe kell nézni.
Az út során - mivel hátul a kerékpárok védve vannak - így nem lettek rajtuk bogarak. Esős időben viszont sajnos az elhelyezkedés miatt az autó által felvert sárból, elég rendesen kaphatnak a bringák.
Kerékpárok leszedése
Amikor hazaérkeztünk, kinyitottam a zárható karokat, majd kioldottam a műanyag hevedereket is. Ezután egyszerűen leszedtem a kerékpárokat.
Akik nehezebb bringával rendelkeznek, érdemes lehet kiegészítőként egy rámpát vásárolni, amellyel még emelni sem kell a bicikliket, elég csupán feltolni. Ez hatalmas előny például elektromos-, vagy más, nehezebb típusú kerékpárok esetén, ahol egyébként megerőltető lenne a kerékpár felemelése.
Levétel a vonószemről
Miután a kerékpárokat levettem, a síneket visszatoltam alaphelyzetbe, és kézzel kihúztam a döntő pedált. Ezután már a síneket is fel tudtam hajtani és így a tartó leoldott a vonószemről. Ezután kihúztam az elektromos csatlakozót és a már említett kerekeknek köszönhetően, könnyedén behúzhatam a garázsba.
Összegzés
A szubjektív véleményem az, hogy a Yakima mint prémium gyártó, a piac egyik legjobb kerékpártartóját készítette el, éppen ezért nem véletlen, hogy Hollandiában piacvezetők ebben a szegmensben.
Rendkívül praktikus, és olyan funkciókat is tud, amelyet más prémium gyártó - akár a Thule, az Uber, vagy az Atera - sem, árban azonban a minőséghez és a tudáshoz képest kedvező nagyon kedvező. Épp ezért úgy gondolom, hogy jelenleg az egyik legjobb ár-érték aránnyal bíró termék a piacon.
Üzletünkben a Yakima termékeket kiállítva is megtekintheti. Látogasson el Magyarország legnagyobb kerékpártartó kinálatával rendelkező üzletébe és nézze meg Ön is - hiszen az ember személyesen tud igazán meggyőződni arról, milyen is egy termék valójában.