Autófelszerelés Blog
Ha ön figyelemmel kíséri, hogyan készül az ország a karácsonyra, biztosan nem kerülte el a hír, amely az ország karácsonyfájának szállításáról szólt. Elrettentő képeket láthattunk ugyanis arról, hogyan NE szállítsunk fenyőfát, ha annak az a szerepe, hogy feldíszítve széppé tegyen ünnepet, teret... Elemezni a szerencsétlen akció minden hibáját nem szeretnénk, ellenben az alkalmat megragadni igen, hogy elmondjuk, hogyan kell HELYESEN hazajuttatni a kiválasztott fát. Az autós utolsó próbatétele ez a nagy halászlé előtt, de ha megfogadja a tanácsainkat, sikeresen veszi majd az akadályt.
...szerintünk a Mikulás volt. A kissé fáradt, de kedves arcú öreg december 7-én kereste meg az autofelszerelesek.hu-t. Valami olyasmiről beszélt, hogy éppen túl van az éves nagy munkáján, meg hogy most először gondolkodik valami modernizáción a több évszázados vállalkozásában. Lóerők helyett folyamatosan szarvasokat emlegetett, az idők szelét, és azt is mondta, hogy megbízható cégre van szüksége, így talált ránk...
Bármit is sugalljanak a reklámok, legyen bármilyen nyomasztó is a karácsonyi dekoráció a kirakatokban, biztos lehet benne, hogy még nem késett el az ünnepi előkészületekkel és az ajándékok beszerzésével. Ám ha szeretné nyugodtan tölteni a következő néhány hetet, ideje szervezni...
Kezdődhetne így egy okkult, nostradamusi jóslat jövőre vonatkozó rejtélyes szövege is... De nem erről van szó. Hanem a mára az egész világon ismert és egyre népszerűbb Black Fridayről. És hogy ne ködösítsünk tovább, lássuk, miről beszélünk!
Ha azt halljuk, takarékosság vagy takarékoskodás, szinte mindig a pénz jut eszünkbe: kevesebbet kellene költeni, többet félretenni baj, betegség esetére, a gyerekek taníttatására, megélhetésére, a családi nyaralásra. Közgazdasági értelemben ez az asszociáció helytálló is, hiszen a „takarékosság elve” pontosan ezt jelenti: a jelenben képződő jövedelemből nem csupán a folyó fogyasztásra fordítani, hanem eltenni, vállalkozásba forgatni.
Idén október 7-e helyett november 3-án lesz az Internetes Vásárlás Világnapja! Ez egy kiváló alkalom arra, hogy még többen megismerjék, milyen egyszerű pár kattintással, a meleg szobából átnézni rengeteg bolt hatalmas kínálatát.
Az autóvásárlás hosszú távra szóló és nem kis anyagi áldozatot igénylő lépés. Sokszor azonban már azt sem egyszerű eldönteni, hogy új vagy használt autóra érdemes-e inkább költeni. Ha pedig túl is van ezen az első kérdésen, és a használtautó-vásárlás mellett döntött, kétségek, kérdések, rossz beidegződések egész sorával kell szembenéznie.
Az autofelszerelesek.hu összeszedett néhány szempontot, melyek a segítségére lehetnek, és kiindulópontként szolgálhatnak, ha éppen a megfelelő autót keresi magának vagy a családjának.
Még ősszel is. A felkészületlen autós azt hihetné, hogy az idő hűvösebbre fordultával eltűnnek azok a bosszantó kis hatlábúak, akik szinte levakarhatatlan pacává maszatolódnak a szélvédőn, vagy ronda hibává égnek az autó fényezésén. Nem, a bogarak, rovarok még nem pihennek, sőt, most csapatostul keresnek megfelelő helyet, hogy átteleljenek, így most sem ritka, ha autózás közben egy-egy harlekinkatica-felhőbe futunk...
Sok-sok autó alszik fedél nélkül az utcán, szerencsésebb esetben egy zárt udvaron. Azt pedig tudjuk jól, hogy az éjszaka nem az emberek, hanem az állatok birodalma. Azok, amelyek nem félnek már az emberi környezettől, előbb-utóbb találkoznak autóinkkal is. Sokszor nem is értesülünk a kalandról, máskor meg csak valami bosszantó, szerelni való vagy egyenesen anyagi kár marad a látogatás utáni reggelre...
George Akerlof, amerikai közgazdász az 1970-es években kezdett az asszimmetrikus információra épülő piaci helyzetekkel foglalkozni, közgazdasági szempontból. Az egyik azóta is legismertebb elméleti közgazdasági tanulmányában tette közzé az úgynevezett tragacspiac-modellt, a piacok összeomlásáról. Az ilyen irányú kutatásaiért aztán 2001-ben Nobel-díjat kapott.
...hanem gyakorlatilag minden. Hamis a gyógyszer, a sajt, a bor, a tornacipő... Nem kivételek a járműipari termékek sem. A maffia módszerei régről ismertek, csak adaptálni kell őket a korhoz. Az internetes, országhatárokon könnyedén átnyúló kereskedelem jó keretet biztosít a hamisított áru egyre növekvő piacának. Átszövi a hétköznapjainkat, beleszól a mindennapi döntéseinkbe. A hamisítás olyan méretű világjelenség ma, hogy saját, minden év júniusában megtartott világnapja van. Olyan kihívása a jelen és a jövő gazdaságának, hogy már a magyar iskolákban is külön osztályfőnöki modulok készülnek a témában, és a Szigeten is önálló sátorral képviseltetik magukat a hamisítás ellen küzdő szakemberek, a NAV pedig minden évben megsemmisítési akciót szervez júniusban, a sajtó nyilvánossága előtt...
Mindannyiunknak vannak kisebb-nagyobb elvárásai az élettől. Először csak szűk értelemben vett dolgokban gondolkodunk: Szeretnénk egy jó munkahelyet, egy saját lakást, és persze saját autót. Később, amikor mindenki eljut arra a pontra, hogy az adott témában aztán magára szabja kívánalmait, nagy dilemmába keveredhet. Esetünkben az autó kérdést járjuk végig most a nyári nagy utazásokra való tekintettel.
A cím persze ellentmondást hordoz, minden autós jól tudja. A nyári kánikulában autózni megterhelő testnek és idegállapotnak egyaránt. Pedig némi szervezéssel és kis odafigyeléssel a nyári utazás valóban élmény lehet. A hőség napjaiban olyan problémákra kell az autósoknak megoldást találni, melyeket a kocsi belsejében kialakuló extrém hőmérséklet, a vakító fényviszonyok, az útfelújítások és forgalmi dugók, valamint a csökkenő koncentrációképesség, a megnövekedő reakcióidő stb. jelentenek. Nem kevés. Jó hír viszont, hogy szinte minden nehézség orvosolható!
Pontosan ugyanaz, mint bármely másik évszakban: figyelmes gazda, gondoskodás. Mert ha ez megvan, akkor az autó minden karbantartást és minden felszerelést meg fog kapni, ami ahhoz kell, hogy az autózás élmény legyen. Mert ha az autós odafigyel, észreveszi például, ha a lámpák vibrálni kezdenek, és a fény erőssége hirtelen a fordulatszámtól kezd függeni. Gyanakszik is rögtön az akkumulátorra, ellenőrzi íziben a savszintet, és nem várja meg, hogy az akksi szégyenszemre nyár közepén dobja be a törölközőt...
Valóságos népi játékká vált a szürke rendszám ügye az utóbbi hetekben, hónapokban: kell-e, mikor kell, kinek kell? Ment a kérdezősködés, győzködés és érvelés a biciklisek és az illetékes döntéshozó szervek között... Mára tisztázódott, hogy a szürke rendszám kiváltása nem kötelező, de lehet élni vele. Amennyiben valaki nem szeretne ilyet, akkor a bicikliszállító autó fehér rendszáma átszerelhető a kerékpárszállító eszközre. A döntés nem kevés utánajárástól és költségtől kíméli meg a biciklizés szerelmeseit, és kevesebb ellenőrzéstől az utakon, illetve szemlére sem kell vinni az autót, ami mindenképpen a határozat mellett szól. Tulajdonképpen nehezen is fedte volna le a kötelező rendelet a valós élethelyzeteket, hiszen nem adott megoldást arra, ha valaki nem a saját autójával, esetleg kölcsönzött bicikliszállítóval közlekedik... Ahogyan arra sem, hogy egy szürke rendszám hogyan viszonyul a két saját autóhoz stb...
A világon mindenhol, a kereskedelem minden területén növekszik az online bonyolított vásárlások száma. Magyarországon azonban az arányok egyelőre nem érik el a máshol mutatott számokat. Ennek természetesen vannak egyszerűen belátható, technikai okai is: lemaradásunk van a fejlettebb országokhoz képest; de az is igaz, hogy nehezen változtatunk a vásárlási szokásainkon, illetve még mindig sok a bizalmatlanság ezzel a vásárlási formával kapcsolatban.
Navigare necesse est, vivere non est necesse – mondták a rómaiak. Vagyis: hajózni muszáj, élni nem az. A mondás ma talán úgy érvényes, hogy szállítani muszáj, akkor is, ha lehetetlennek tűnik. Az árunak mozognia kell, el kell jutnia az ország, a földrész, a földgolyó egyik bugyrából a másikba. Akkor is, ha néhány jól pakolható, csomagolható ládáról van szó, és akkor is, ha éppen egy repülőgéptörzsről...
Autózni nem csupán annyit jelent, hogy a kocsit személyszállításra használjuk. Sokszor kell tárgyakat, terheket is A-ból B-be juttatni, amihez muszáj igénybe venni a járművünket. Bicikli a gyereknek, kajak a családi nyaraláshoz, új bútor az új lakásba, állványok a telekre stb. A teherszállítás szabályai aprólékosan kidolgozottak a KRESZ-ben, mégis sok autós vét, ha rakományt szállít. Az alábbiakban, hely hiányában, csak néhány alapszabályt skiccelünk fel; annak, akit részletesebben érint a téma, a KRESZ 47. §-át kell tanulmányoznia.
Az autó legtöbbeknek napi használati eszköz, létszükséglet a munkához vagy a családi élet megszervezésében. Nem meglepő tehát, hogy a legtöbb autótulajdonosnak a jármű műszaki karbantartása jelenti elsősorban az autóval való törődést. Pedig az autó gondozása több ennél, és nem csak azért, mert egy ápolt kocsit egyszerűen kellemesebb használni (bárki is utazzon vele), hanem mert az ápoltság éveket lefaraghat egy autó korából, vagyis sokkal értékállóbb lehet, mint elhanyagolt, koszlott vagy bűzös társai...
A tavasz a nagy kipakolások, rendrakások, sőt, selejtezések ideje. A kikelet hónapjai talán a legalkalmasabbak arra, hogy a gondos autós is átnézze a garázsban felhalmozott autófelszereléseket, mérlegelje, minek kell búcsút mondania, mi az, amire már nincsen szüksége, vagy ellenkezőleg, mit lenne jó beszereznie.
Az elkötelezett bringásoknak tavasz kezdetén pezseg a vére, sokan már most az országutakat járják, hogy egészséges, kényelmes és környezettudatos szenvedélyüknek hódolhassanak. Ahogy megszűnnek a reggeli fagyok, a családos biciklisek is felbátorodnak, és csemetéiket is igyekeznek megismertetni azzal a szabadságélménnyel, amit csak a tavaszi biciklizés adhat. A programhoz pedig jó gyerekülés kell. No, de milyen?
Mi jut eszébe, ha azt hallja: felülről lefelé, bentről kifelé, kipakolni, berakni? A válasz: az autók tavaszi nagytakarítása! Igen, tudjuk, a találós kérdésen még dolgoznunk kell egy kicsit, de ha csak ennyit jegyez is meg arról, mire van az autójának szüksége, amikor elolvad a hó, és újra melegíteni kezd a Nap, ön (és az autója) már nyert.
Autósnak lenni sok mindent jelent: például azt, hogy sok időt töltünk az autóban, vagy azt, hogy munkaeszközként használjuk a járművet, esetleg hogy álcázott gyalogosok vagyunk, akik csak két séta között ülnek a volán mögé... Akárhogy is van, előbb-utóbb minden autós ki kell hogy szálljon a kocsiból...
Mindjárt a téma felvetésekor tekintsünk el attól a kérdéstől, hogy vajon a detektorok és traffipaxjelző berendezések használata etikusnak tekinthető-e vagy sem. Tegyük ezt egyrészt azért, mert ezek az eszközök törvényileg szabályzott módon, legálisan használhatóak.
A parkolóban nehéz úgy kiszállni az autóból, nehéz úgy kihámozni a gyereket a kocsiból, hogy autónk ajtaja ne pattanjon neki a szomszédban parkoló gépjárműnek...