Autófelszerelés Blog
Méretes közhely, hogy felgyorsult világban élünk, ahol a sietség a mindennapok részévé vált, akár evésről, vásárlásról, munkáról vagy közlekedésről van szó. Egy tavalyi felmérés szerint az Egyesült Királyságban 38 millió gépjárműre évi 2,3 millió gyorshajtás jut – és ezek csak azok, akiket a rendőrség rajtakapott. Adja magát a kérdés, hogy miért száguldozunk, hová sietünk annyira?
Régi vitatéma az autósok körében, hogy szabad-e villogással figyelmeztetni a szembejövőket arra, hogy a rendőrség éppen méregdrága fényképeket készít a gyorshajtókról. A kérdést persze onnan is meg lehet közelíteni, hogy ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor nem lenne szükség az autósok közti szolidaritás efféle megnyilvánulásaira, de az elmélet helyett most koncentráljunk inkább a gyakorlatra.
Az emberi faj jellegzetes tulajdonsága, hogy sosem éri be azzal, ami van, mindig valami újra, jobbra vágyik. Számos szuper eszközt köszönhetünk ennek a génjeinkbe kódolt ambíciónak, ám óhatatlanul is születnek olyan találmányok, amelyek láttán nehéz megfejteni, mi járhatott kitalálójuk fejében.
Véget ért a tavasz, kezdődik a nyaralószezon, lehet keresgélni a jobbnál jobb autós úti célokat. És persze ismét kalkulálhatunk a garantált agyvérzéssel, amikor minden tetriszezés közben szerzett rutinunkat fel kell használnunk, hogy a család minden tagjának beférjen a holmija a bőröndökbe, azok pedig az autó csomagterébe.
Biztos sokan eltűnődtek már azon egy-egy szélvédőn talált Mikulás-csomag után, vajon ki volt az, akinek először pattant ki a fejéből az ötlet, hogy pénzt kérjen másoktól, amiért azok egy helyben állnak az autójukkal. Kinek köszönhetjük azt, hogy néhol csak több liternyi benzin áráért bérelhetünk ki néhány órára egy 4-5 m²-es aszfaltdarabot?
Vezetés közben telefonálni nem veszélytelen dolog, még akkor sem, ha kihangosítóval vagy fülhallgatóval tesszük, a beszélgetés ugyanis elvonja az ember figyelmét, és megnöveli a reakcióidőt. Míg az átlagos reakcióidő – tehát a probléma észlelésétől a beavatkozásig eltelt idő – 0,5 - 0,7 másodperc, ugyanez telefonálás közben akár a duplájára is nőhet.
Az autókat díszítő kiegészítő felszerelések egyidősek az autókkal, bizonyos esetekben azonban még náluk is idősebbek. A dísztárcsák őse például először 1680-ban jelent meg egy lóvontatású kocsin ugyanúgy részben esztétikai, részben praktikus okokból, mint manapság.
Nem létezik olyan autós, aki még soha nem lépte túl a megengedett sebességet valamely útszakaszon, és ennek nem az az oka, hogy mindenki megrögzött gyorshajtó, hanem az, hogy a sebességhatárok gyakran túlzó óvatossággal vannak megállapítva.
Annak ellenére, hogy Magyarország egyik legeredményesebb olimpiai sportága a kajak-kenu (mindössze vívásban és úszásban nyertünk több aranyat az ötkarikás játékokon), a kajak viszonylag későn, csak a 19. században jelent meg először hazánkban. Elsőként a nagy világjáró, Széchenyi István gróf írt a török tengerészek által használt „kajikról”, amit elegánsnak és élvezetesnek talált az egyéb kiállhatatlan és unalmas vízi járművekkel szemben.
Megérkezett a március, és vele együtt az igazi tavaszi időjárás is hajnali fagyokkal, kiadós esőkkel és meleg hétvégékkel, amikor előkerülnek a garázsból az ősz óta pihenő biciklik. Egy néhány évvel ezelőtt készült felmérés szerint Magyarország igen előkelő helyen áll Európában a rendszeres kerékpárhasználat tekintetében.
Ma már elképzelhetetlen az élet autók nélkül, de kevesen tudják, hogy a múlt évszázad első éveiben, tehát alig több, mint száz éve még Amerikában is vesztésre álltak az automobilok a ló vontatta kocsikkal szemben. Az akkor még csak gazdag különcök szórakozásának számító „ördögi szerkezetek” nem voltak se kényelmesek, se megbízhatóak, és veszélyt jelentettek mind vezetőjükre, mind a járókelőkre.
Már csak napok kérdése, és véget ér a február, azaz megkezdődik a meteorológiai tavasz, ám ez nem feltétlenül jelent egyet a jó idő beköszöntével, hiszen ki ne emlékezne 2013 brutális márciusára, amikor forradalmunk ünnepén viharos erejű széllel és 25 cm-es hóval lepték meg az országot az égiek. Két autópálya is járhatatlanná vált, át kellett vágni a szalagkorlátokat, hogy az autók vissza tudjanak fordulni, de még így is több ezren rekedtek az utakon, és sokan csak a környékbeliek jóindulatának köszönhetik, hogy nem fagytak halálra. De nem mindenki volt ilyen szerencsés, a márciusi havazásnak ugyanis hat halálos áldozata is volt, velük a kihűlés végzett.
Egy nemrégiben közzétett amerikai felmérés szerint, az USA-ban átlagosan évi 17 600 percet töltenek az emberek a kocsijukban. Ez több mint nettó 12 nap évente. Több mint amennyit a barátaikkal vagy sok rokonukkal együtt töltenek. Ráadásul ennek a nem kevés időnek és kilométernek legalább a 60%-át egyedül, utas nélkül teszik meg.
Megtévesztő ez a januári tavasz. Mert, biztosak vagyunk benne, jön még idén szélvédőre jég. És ha ez így van, akkor még nem érdemes mélyre süllyeszteni a jégkaparót, elfelejteni a varázsigét; sőt, a következő jegesedésig fel lehet készülni a tél legmacerásabb autós feladatára, a szélvédő jégtelenítésére.
A szerencsés autótulajdonosok persze keveset gondolnak ezzel. Az az autó, amelyik garázsban éjszakázhat, ritkán küzd azzal, hogy reggelre vastag jégréteg lepi a szélvédőt, lehetetlenné téve a kilátást, illetve azt, hogy időben elinduljunk. A jeget el kell távolítani. De hogyan?
Van előnye is a koszos autónak, kétségtelen. Egy mocskos autót például keveseknek van kedve feltörni. Ráadásul, ha megmossuk az autót, jó eséllyel kezd el szakadni az eső már aznap délután vagy másnap... Vagy ott van Nikita Golubev, orosz művész, aki kimondottan keresi is az utcán fellelhető, minél koszladtabb autókat, hiszen ezeket használja aztán műalkotásai „vásznaként”, óriási nevet szerezve ezzel magának.
Ha ön figyelemmel kíséri, hogyan készül az ország a karácsonyra, biztosan nem kerülte el a hír, amely az ország karácsonyfájának szállításáról szólt. Elrettentő képeket láthattunk ugyanis arról, hogyan NE szállítsunk fenyőfát, ha annak az a szerepe, hogy feldíszítve széppé tegyen ünnepet, teret... Elemezni a szerencsétlen akció minden hibáját nem szeretnénk, ellenben az alkalmat megragadni igen, hogy elmondjuk, hogyan kell HELYESEN hazajuttatni a kiválasztott fát. Az autós utolsó próbatétele ez a nagy halászlé előtt, de ha megfogadja a tanácsainkat, sikeresen veszi majd az akadályt.
...szerintünk a Mikulás volt. A kissé fáradt, de kedves arcú öreg december 7-én kereste meg az autofelszerelesek.hu-t. Valami olyasmiről beszélt, hogy éppen túl van az éves nagy munkáján, meg hogy most először gondolkodik valami modernizáción a több évszázados vállalkozásában. Lóerők helyett folyamatosan szarvasokat emlegetett, az idők szelét, és azt is mondta, hogy megbízható cégre van szüksége, így talált ránk...
Bármit is sugalljanak a reklámok, legyen bármilyen nyomasztó is a karácsonyi dekoráció a kirakatokban, biztos lehet benne, hogy még nem késett el az ünnepi előkészületekkel és az ajándékok beszerzésével. Ám ha szeretné nyugodtan tölteni a következő néhány hetet, ideje szervezni...
Kezdődhetne így egy okkult, nostradamusi jóslat jövőre vonatkozó rejtélyes szövege is... De nem erről van szó. Hanem a mára az egész világon ismert és egyre népszerűbb Black Fridayről. És hogy ne ködösítsünk tovább, lássuk, miről beszélünk!
Ha azt halljuk, takarékosság vagy takarékoskodás, szinte mindig a pénz jut eszünkbe: kevesebbet kellene költeni, többet félretenni baj, betegség esetére, a gyerekek taníttatására, megélhetésére, a családi nyaralásra. Közgazdasági értelemben ez az asszociáció helytálló is, hiszen a „takarékosság elve” pontosan ezt jelenti: a jelenben képződő jövedelemből nem csupán a folyó fogyasztásra fordítani, hanem eltenni, vállalkozásba forgatni.
Idén október 7-e helyett november 3-án lesz az Internetes Vásárlás Világnapja! Ez egy kiváló alkalom arra, hogy még többen megismerjék, milyen egyszerű pár kattintással, a meleg szobából átnézni rengeteg bolt hatalmas kínálatát.
Az autóvásárlás hosszú távra szóló és nem kis anyagi áldozatot igénylő lépés. Sokszor azonban már azt sem egyszerű eldönteni, hogy új vagy használt autóra érdemes-e inkább költeni. Ha pedig túl is van ezen az első kérdésen, és a használtautó-vásárlás mellett döntött, kétségek, kérdések, rossz beidegződések egész sorával kell szembenéznie.
Az autofelszerelesek.hu összeszedett néhány szempontot, melyek a segítségére lehetnek, és kiindulópontként szolgálhatnak, ha éppen a megfelelő autót keresi magának vagy a családjának.
Még ősszel is. A felkészületlen autós azt hihetné, hogy az idő hűvösebbre fordultával eltűnnek azok a bosszantó kis hatlábúak, akik szinte levakarhatatlan pacává maszatolódnak a szélvédőn, vagy ronda hibává égnek az autó fényezésén. Nem, a bogarak, rovarok még nem pihennek, sőt, most csapatostul keresnek megfelelő helyet, hogy átteleljenek, így most sem ritka, ha autózás közben egy-egy harlekinkatica-felhőbe futunk...
Sok-sok autó alszik fedél nélkül az utcán, szerencsésebb esetben egy zárt udvaron. Azt pedig tudjuk jól, hogy az éjszaka nem az emberek, hanem az állatok birodalma. Azok, amelyek nem félnek már az emberi környezettől, előbb-utóbb találkoznak autóinkkal is. Sokszor nem is értesülünk a kalandról, máskor meg csak valami bosszantó, szerelni való vagy egyenesen anyagi kár marad a látogatás utáni reggelre...
George Akerlof, amerikai közgazdász az 1970-es években kezdett az asszimmetrikus információra épülő piaci helyzetekkel foglalkozni, közgazdasági szempontból. Az egyik azóta is legismertebb elméleti közgazdasági tanulmányában tette közzé az úgynevezett tragacspiac-modellt, a piacok összeomlásáról. Az ilyen irányú kutatásaiért aztán 2001-ben Nobel-díjat kapott.