Kajakra fel!
Annak ellenére, hogy Magyarország egyik legeredményesebb olimpiai sportága a kajak-kenu (mindössze vívásban és úszásban nyertünk több aranyat az ötkarikás játékokon), a kajak viszonylag későn, csak a 19. században jelent meg először hazánkban. Elsőként a nagy világjáró, Széchenyi István gróf írt a török tengerészek által használt „kajikról”, amit elegánsnak és élvezetesnek talált az egyéb kiállhatatlan és unalmas vízi járművekkel szemben.
A legnagyobb magyar érdeklődését a szokatlan kéttollú lapát mellett az keltette fel, hogy az akkor használatos, otromba ladikoktól eltérően ennek a járműnek a használata ügyességet igényelt, mert aki elveszítette az egyensúlyát a könnyű kajakban, az egykettőre a vízben találta magát.
Az első kajakversenyt 1882-ben rendezték Budapesten, majd nem sokkal később a Balatonon is vízre szállhattak a vállalkozó kedvű kajakosok, a század végén pedig már nemzetközi sikereket is elkönyvelhettünk, hiszen az Előre Csónakázó Egyesület versenyzője, Eleőd Tibor 1894-ben nagyszerű győzelmet aratott a zürichi kajak regattán. Akkoriban persze a kajakozás, akárcsak a többi sport, egy szűk elit kiváltsága volt, sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy az eredetileg az eszkimók által kifejlesztett vízi járművek mindenki számára elérhető sporteszközökké váljanak.
Manapság a kajakozás egyre nagyobb népszerűségnek örvend, a jó idő beköszöntével pedig sok folyónkon bukkannak fel a versenyszerűen vagy hobbiból kajakozók. A legtöbb helyen természetesen bérelni is lehet kajakot, ám aki igazán komolyan űz egy sportot, az általában szeret saját eszközzel rendelkezni. Sokan úgy gondolják, hogy a kajakozás nagy anyagi áldozatot kíván, hiszen nem elég a járművet megvenni, még a szállításáról is gondoskodni kell, ám az autofelszerelesek.hu erre is kínál megoldást, a honlapon többféle, autóra szerelhető kajak szállító közül is válogathatunk. De azok is jó helyen járnak, akik a szörfözés szerelmesei, mert a megfelelő eszköz segítségével, akár két szörfdeszkát is felerősíthetnek a tetőcsomagtartóra.