Itt a szürke, hol a szürke...
Valóságos népi játékká vált a szürke rendszám ügye az utóbbi hetekben, hónapokban: kell-e, mikor kell, kinek kell? Ment a kérdezősködés, győzködés és érvelés a biciklisek és az illetékes döntéshozó szervek között... Mára tisztázódott, hogy a szürke rendszám kiváltása nem kötelező, de lehet élni vele. Amennyiben valaki nem szeretne ilyet, akkor a bicikliszállító autó fehér rendszáma átszerelhető a kerékpárszállító eszközre. A döntés nem kevés utánajárástól és költségtől kíméli meg a biciklizés szerelmeseit, és kevesebb ellenőrzéstől az utakon, illetve szemlére sem kell vinni az autót, ami mindenképpen a határozat mellett szól. Tulajdonképpen nehezen is fedte volna le a kötelező rendelet a valós élethelyzeteket, hiszen nem adott megoldást arra, ha valaki nem a saját autójával, esetleg kölcsönzött bicikliszállítóval közlekedik... Ahogyan arra sem, hogy egy szürke rendszám hogyan viszonyul a két saját autóhoz stb...
Egyáltalán mi végre ez az egész mizéria? Az utóbbi években kétségtelenül megnőtt az autón szállított kerékpárok aránya az utakon. A járművek hátuljára rögzíthető bicikliszállítók sokszor takarták el a rendszámokat, pedig az azonosíthatóság érdekében jogszabály rendeli el, hogy azoknak a rakomány ellenére is látszódnia kell, ahogyan a hátsó világító és fényjelző berendezéseknek is. Az eredeti, fehér forgalmi rendszámot eddig csak egy speciálisan erre a célra kialakított szállítóra lehetett átszerelni, ami azonban nem állt mindenki rendelkezésére, és nem oldotta meg az azonosíthatóság problémáját. A helyzet megoldására merült fel a szürke rendszám ötlete, ami azonban, mint az elmúlt időszak bizonyítja, megbukott. Marad tehát a józan paraszti ész, és a lehető legegyszerűbb, legolcsóbb megoldás, a fehér rendszám átszerelése. Ehhez ugyan minden biciklis út előtt szükség lesz egy csavarhúzóra, kis szerelésre, kis türelemre, de semmiképpen nem sorban állásra, anyagi ráfordításra, felesleges bürokratikus körök lefutására. Éljen. Az autózás meg legyen az, ami: élmény. Akár egy bringásnak is.